عصر خودرو

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد:

پیش‌بینی اختصاص ارز حاصل از صادرات پتروشیمی به بخش عمده کالای اساسی

عصر بازار- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که مدیریت واردات در شرایط فعلی امری بسیار ضروری است، گفت: سال گذشته واردات ۱۳۰۰ قلم کالا که مشابه داخلی آن‌ها تولید می‌شد، ممنوع بود که ۲۵۰۰ قلم کالا نیز به این لیست اضافه شد.

پیش‌بینی اختصاص ارز حاصل از صادرات پتروشیمی به بخش عمده کالای اساسی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محسن صالحی نیا عصر یکشنبه در جلسه بررسی موانع و مشکلات شهرک‌های صنعتی در تبریز، اظهار کرد: از سال گذشته برنامه‌های وزارت صمت در هفت محور تدوین شده بود که چهار محور آن، شامل مدیریت واردات، توسعه ساخت داخل، بحث صادرات و تنظیم بازار است.

    وی ادامه داد: باید بپذیریم که برخی از شهرک‌ها با محدودیت‌های زیرساختی مواجه هستند که در این زمینه قراردادی با وزارت نیرو منعقد شده و در راستای مرتفع کردن مشکلات برق، گاز، مخابرات و توسعه زیرساخت‌های موجود اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

    صالحی‌نیا بیان کرد: امید است تا سال 1401 اهداف وزارت به ترتیب اولویت‌ها اجرا شده و شاهد بهره‌برداری و توسعه زیرساخت‌ها باشیم.

    وی تشریح کرد: باید بحث توسعه صادرات را به نحوه ممکن با مکانیسم‌های حمایتی پیش برده و تا حد امکان مانع صادرات نشویم؛ پیش بینی می‌کنیم امسال ارز حاصل از صادرات پتروشیمی و میعانات نفتی به بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی اختصاص یابد.

    وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از سیاست‌های وزارت توجه به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط است که این روزها نیازمند حمایت‌های نرم افزاری مانند ایجاد خوشه‌های صنعتی و واحدهای فناور بوده و اعتباراتی را برای این کار پیش بینی کرده‌ایم.

    برچسب ها