عصر خودرو

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با «عصر بازار»؛

پیش بینی سود شرکت ها باید منطبق با واقعیت باشد

عصر بازار- شرایط اقتصادی به پایداری کامل نرسیده و در حال حاضر شاهد نوسان دلار در کنار نوسان اطلاعات در شرکت ها هستیم. از همین رو، می بایست گزارش های پایان سال جاری منتشر شوند تا بتوان تحلیل دقیق تری درباره روند بازار سهام در سال ۹۵ ارائه کرد.

پیش بینی سود شرکت ها باید منطبق با واقعیت باشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، امیر افسر کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص تعدیل مثبت برخی از شرکت ها که امیدی به آنها نبود و گزارش عملکرد عمدتا با سود ها غیر واقعی وارد بازار کردند گفت: انتشار صورت های مالی به دلیل اینکه هیئت مدیره مسئولیت انتشار گزارش شرکت ها را برعهده دارد، نمی تواند به صورت کاغذی و منطبق بر واقعیات نباشد اما احتمال اینکه برخی از شرکت های خاص سود منطقی ارائه ندهند وجود دارد.

    وی خاطرنشان کرد: اکثریت گزارش های منتشر شده شرکت ها بر حسب واقعیات  موجود می باشد این در حالی است که برخی از شرکت ها ممکن است خوشبینانه به ارائه گزارش خود در بازار پرداخته باشند.
    امیر افسر در خصوص ریزش شاخص بازار سهام در معاملات روز جاری ابراز داشت:  روز های خوش و ناخوش بورس توام با یکدیگر هستند و منطقی نیست در بازه ای از زمان انتظار رشد مداوم یا ریزش آن را داشته باشیم.
    وی افزود: با توجه به حجم معاملات روند دادو ستد های بازار در روز جاری متعادل ارزیابی می شود و طی  روزهای آتی چنین روندی ادامه دار نخواهد بود.
    امیر افسر درخصوص چشم انداز بورس نیز تصریح کرد: شرایط اقتصادی به پایداری کامل نرسیده و در حال حاضر شاهد نوسان دلار در کنار نوسان اطلاعات در شرکت ها هستیم. از همین رو، می بایست گزارش های پایان سال جاری منتشر شوند تا بتوان تحلیل دقیق تری درباره روند بازار سهام در سال 95 ارائه کرد.
    این تحلیلگر بازار سرمایه درباره گزارش شرکت ها اذعان داشت: گزارش های منتشر شده جدید نیست چراکه باید در بازه های 3 ماهه به دنبال گزارش های تازه بود. این در حالی است که گزارش های فعلی اثر خود را در بازار گذاشته اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها