عصر خودرو

با انعقاد ۱۰۶ هزار قرارداد رقم خورد؛

رشد حجم و ارزش معاملات هفتگی آتی در بورس کالا

عصر بازار- در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران ۱۰۶ هزار ۴۸۸ قرارداد آتی در ۷ سررسید معاملاتی منعقد شد و ارزش ۱۰۸۷ میلیارد ریالی برای آن به ثبت رسید که این ارقام از رشد ۴۱ و ۴۰ درصدی حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته پیش از آن حکایت دارد.

رشد حجم و ارزش معاملات هفتگی آتی در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر،  معامله گران بیشترین حجم و ارزش معاملات را به دو سررسید فعال قرارداد آتی زعفران نگین اختصاص دادند. به طوری که در سررسید تیر 1399 قرارداد آتی زعفران نگین بیش از 27 هزار و 213 قرارداد در حالی منعقد شد که ارزش 239 میلیارد و 704 میلیون ریالی را در پی داشت. در سررسید شهریور امسال نیز بیش از 77 هزار و 500 قرارداد آتی زعفران نگین به ارزشی بالغ بر 732 میلیارد و 534 میلیون ریال منعقد گردید.

    این معاملات در حالی انجام شد که رشد همزمان حجم و ارزش معاملات در دو سررسید فعال قراردادهای آتی زعفران نگین قابل مشاهده بود به طوری که حجم و ارزش معاملات در سررسید تیر ماه به ترتیب 31 و 33 درصد رشد کرد و این ارقام برای سررسید شهریور ماه به ترتیب با 46 و 48 درصد افزایش به ثبت رسید.

    انعقاد 504 قرارداد آتی زعفران پوشال در دو سررسید مشابه با زعفران نگین نیز ارزش بیش از 3 میلیارد و 751 میلیون ریال را رقم زد.

    همچنین معامله گران طی هفته گذشته در سررسید خرداد قرارداد آتی پسته 233 قرارداد به ارزشی بیش از 21 میلیارد و 213 میلیون ریال منعقد کردند.

    حجم و ارزش معاملات قرارداد آتی پسته تحویل مرداد سال جاری به ترتیب به 981 قرارداد و به ارزشی بیش از 89 میلیارد و 235 میلیون ریال رسید. در سررسید خرداد 99 نیز معامله گران 19 قرارداد را به ارزش 621 میلیون ریال منعقد کردند که با توجه به نزدیک شدن به موعد تحویل، این سررسید با کاهش حجم و ارزش معاملات مواجه شد. در مقابل، معامله گران در سررسید مرداد همین قرارداد شاهد رشد 81 و 79 درصدی حجم و ارزش معاملات بودند.

    در تک نماد فعال قرارداد آتی زیره سبز نیز معامله گران 19 قرارداد را منعقد کردند تا ارزش 621 میلیون ریالی را برای سررسید مذکور به ثبت برسانند.

    برچسب ها