عصر خودرو

با پذیرش سهام یک گروه خدماتی؛

پای لهستان به بورس لندن باز شد

عصر بازار- با پذیرش سهام گروه خدماتی Work Service Group به عنوان بزرگترین شرکت اروپای شرقی در زمینه نیروی انسانی در بورس لندن، مسیر برای پذیرش دیگر شرکت های لهستانی در بورس بریتانیا آغاز شد.

پای لهستان به بورس لندن باز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در روز پنجشنبه 18 فوریه، پذیرش سهام گروه خدماتی Work Service Group به صورت دوئال در بورس ورشو و لندن صورت گرفت تا این پذیرش، سرآغازی برای ورود شرکت های لهستانی به بازار بریتانیا باشد.

    بر اساس این گزارش، این شرکت نخستین شرکت لهستانی محسوب می شود که به صورت همزمان(دوئال) وارد بورس لندن شده است .

    ارزش این شرکت در بورس ورشو معادل 195 میلیون دلار است.

    سهام این گروه به صورت همزمان در بورس لندن و لهستان با یک قیمت مشترک مورد پذیرش قرار گرفت و در واقع امتیازی برای بورس لندن بود که با افزودن لهستان به دیگر کشورها، سطح بین المللی خود را ارتقا بخشد.

    یک سخنگوی بورس لندن در این خصوص اظهار داشت: به نظر می رسد بورس لندن موقعیت بسیار مناسبی برای شرکت هایی است که تصمیم دارند روند بین المللی شدن را آغاز کنند.

    در مقایسه با سهام 31 شرکت روسی که در بورس لندن مورد پذیرش قرار گرفته اند همانند گازپروم و شرکت نفتی لوکویل، باید گفت، لهستان مسیر طولانی برای پیشرفت دارد. در حالی که باید اشاره داشت بازار سرمایه روسیه نیز بسیار بزرگتر از بازار سرمایه لهستان است.

    این نکته را باید در نظر گرفت که پذیرش همزمان یک سهم در دو بورس ورشو و لندن نیز یک پتانسیل بسیار مثبت برای پذیرش شرکت های آتی لهستانی در بازار لندن محسوب می شود.

    دراین میان شرکت های زیاد لهستانی تا به امروز در بورس لندن پذیرفته شده اند اما هیچ کدام پذیرش همزمان نداشته اند. این شرکت ها شامل شرکت معدنی New World R-A SH، شرکت نفت و گاز  Exillon Energy، شرکت خدمات مالی International Personal Finance، شرکت املاک و مستغلات Plaza Centers، بانک سانتاندر و ... است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها