عصر خودرو

فردا عرضه می‌شود؛

عرضه بلوک ۶ درصدی سهام سایپا

عصر بازار- فردا یکشنبه دوم اسفند ماه سرمایه‌گذاری رنا بلوک ۶ درصدی سهام سایپا را به قیمت هر سهم ۳۵۰ تومان روی میز فروش می‌برد. ارزش این معامله بیش از ۳۶۶ میلیارد تومان است.

عرضه بلوک ۶ درصدی سهام سایپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، فردا تعداد یک میلیارد و 46 میلیون و 580 هزار سهم شرکت سایپا معادل 6 درصد از کل سهام موجود در پرتفوی سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا به طور یکجا و نقد و یا نقد و اقساط روی میز فروش بورس تهران می رود.

    بر اساس این گزارش قیمت پایه هر سهم سایپا برای واگذاری در روز عرضه، مبلغ 3500 ریال تعیین شده و بر روی تابلوی معاملات بازار اول بورس تهران عرضه می‌شود.

    سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا مالک 17.75 درصد از سهام سایپا در سبد دارایی‌های خود است و قیمت تمام شده این دارایی به ازای هر سهم مبلغ 1675 ریال درج شده است.

    کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که سه درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را بطور نقدی و یا به صورت ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و به حساب سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا به شرکت بورس ارایه کنند.

    حداکثر مهلت پرداخت ثمن معامله 9 روز کاری از تاریخ مشخص شدن برنده رقابت خواهد بود و خریدار یا خریداران ملزم به رعایت مصوبه 28 فروردین ماه 90 شورای رقابت در زمینه معاملات عمودی سهام می باشند.

    چنانچه واگذاری سهام شرکت سایپا منجر به کسب سهم مدیریتی برای شرکت های رقیب بطور بالفعل یا بالقوه گردد خریدار یا خریداران از جهت الیجاد انحصار یا اخلال در رقابت به موجب ماده 43 و قانون اجرای سیسات های کلی اصل 44 قانون اساسی مسئول و مستوجب تعقیب قانونی خواهند شد.

    به منظور پیشگیری از ایجاد اخلال در رقابت ، سازندگان و عرضه کنندگان نهاده های تولیدی که با خرید سهام مذکور موجب تمرکز عمودی در بازار خودرو خواهند شد، باید از خریداری سهام یاد شده خوداری کنند، در غیر این صورت ضمن اینکه معامله انجام شده فاقد اعتبار قانونی است، در قبال عواقب آن نیز مسئول خواهند بود.

    براساس این گزارش در شرایط تسویه این معامله عنوان شده که مبلغ 366 میلیارد و 303 میلیون تومان بر اساس قیمت پایه هر سهم 3500 ریال به صورت نقدی و یا نقد و اقساط به صورتی که 5 درصد آن بطور نقد حداکثر طی 9 رو کاری پس از نجام معامله و 95 درصد باقیمانده طی 15 روز کاری پس از انجام معامله از فروشنده دریافت خواهد شد.

    عرضه این سهم از شرکت کارگزاری مهر آفرین و از دو کد متعلق به "ورنا" فردا عرضه می شود و در صورت وجود رقابت میان خریداران، بیشترین نرخ پیشنهادی تعیین کننده قیمت معامله خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها