عصر خودرو

یک مقام مسئول اعلام کرد:

مشوق های جدید مالیاتی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از ۱۳۹۵

عصر بازار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده، از ابتدای ۱۳۹۵ مشوق های جدید مالیاتی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی به مورد اجرا گذاشته می شود و تسهیلات لازم به واحد های تولیدی تخصیص می یابد.

مشوق های جدید مالیاتی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از ۱۳۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سیدکامل تقوی نژاد افزود: اعطای تسهیلات مالیاتی به واحدهای تولیدی و خدماتی با هدف افزایش اشتغال در اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم گنجانده شده است.

    وی گفت:براساس اصلاحیه ماده 132 قانون مالیات های مستقیم، تسهیلاتی در اصلاحیه مربوطه به منظور افزایش اشتغال درنظر گرفته شده است.
    تقوی نژاد تصریح کرد: واحدهای تولیدی، معدنی و خدماتی که در زمان بهره برداری دارای بیش از 50 نفر نیروی کار شاغل باشند، چنانچه در دوره معافیت، هر سال نیروی کار شاغل خود را نسبت به سال قبل حداقل 50 درصد افزایش دهند، به ازای هر سال افزایش کارکنان، به دوره برخورداری مالیات با نرخ صفر، یک سال اضافه می شود.
    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد : تعداد نیروی کار شاغل و همچنین افزایش اشتغال نیروی کار در هر واحد با تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارائه اسناد و مدارک مربوط به فهرست بیمه تامین اجتماعی کارکنان محقق می شود.
    وی افزود: کاهش نیروی کار از حداقل افزایش 50 درصدی در سال بعد از استفاده از این مشوق، مالیات متعلق در سال کاهش مطالبه و وصول می شود، اما افرادی که بازنشسته، بازخرید و مستعفی می شوند، کاهش محسوب نمی شود.
    تقوی نژاد خاطرنشان کرد: ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، شرط برخورداری از نرخ صفر و هرگونه معافیت یا مشوق مالیاتی است.
    براساس بند الف تبصره 9 لایحه بودجه 1394 کل کشور، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (52) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال 1394، مبلغ یکصد و سی و هشت میلیون(138.000.000) ریال در سال تعیین شد و مازاد آن تا هفت برابر به نرخ 10 درصد و مازاد بر این نرخ 20 درصد برای بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (5) قانون محاسبات عمومی کشور تعیین می شود.
    بنابراین افرادی که درآمد ماهانه آنها 11 میلیون و 500 هزار ریال ( برابر با یک میلیون و 150 هزار تومان باشد) از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.
    محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم به تازگی اعلام کرد : بر اساس لایحه بودجه سال آینده نرخ مالیات کارکنان دولت و کسبه افزایش نخواهد یافت ، در عین حال میزان درآمدهای مالیاتی در سال 95 نسبت به امسال 14.4 درصد رشد خواهد داشت.
    درآمد های مالیاتی در سال آینده به میزان یکهزار و یکصد هزار میلیارد ریال ( 101 هزار میلیارد تومان ) است ، در حالی که این رقم در سال 94 برابر با 880 هزار میلیارد ریال ( 88 هزار میلیارد تومان) مصوب شد و بنابراین میزان درآمدهای مالیاتی در سال آینده به میزان 14.4 درصد نسبت به امسال رشد خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها