عصر خودرو

راهکار برای شرکت‌هایی که نمی‌خواهند سهام‌شان را در بورس عرضه کنند

عصر بازار- عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران با بیان اینکه هدایت پول‌های سرگردان به سمت بازار سرمایه و تامین مالی شرکت‌های تولیدی می‌تواند در نهایت به رونق اقتصادی و تولیدی کشور منجر شود، گفت: شرکت‌ها می‌توانند درصورتی ‌که تمایل به عرضه سهام خود در بورس نداشتند، پروژه‌ای را در بورس عرضه و برای هر فعالیت خود از مشاور و متخصص استفاده کنند.

راهکار برای شرکت‌هایی که نمی‌خواهند سهام‌شان را در بورس عرضه کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مهدی کریمی تفرشی با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتصادی و رکود در برخی از صنایع، تأمین مالی یا نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی به یکی از مهمترین دغدغه‌های کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: مشکلات مربوط به تحریم و تاثیرات آن در بخش تولید، تجارت و مشکلات ارزی، باعث شده نیاز بنگاه‌ها به تزریق نقدینگی، بیش از پیش شود و راهکارهای مختلفی نیز برای تامین مالی آن‌ها اتخاذ شده است. در همین راستا هدایت پول‌های سرگردان به سمت بازار سرمایه و تامین مالی شرکت‌های تولیدی می‌تواند در نهایت به رونق اقتصادی و تولیدی کشور منجر می‌شود.

    وی افزود: بهترین راه برای اینکه حجم موجود نقدینگی در کشور به سمت تولید کشور هدایت شود و مهم‌ترین روش تامین سرمایه برای واحدهای تولیدی از طریق بازار سهام است و توجه به این نکته ضروری است که بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس در دراز مدت بیش از بازارهای رقیب است.

    رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تهران، لازمه حضور شرکت‌ها در بورس را شفاف بودن فعالیت‌های آنها عنوان کرد و گفت: شرکت‌ها از این طریق می‌توانند بخشی از نقدینگی موردنیاز خود را تأمین کنند.

    عضو هیئت مدیره کنفدراسیون صنعت ایران همچنین با بیان اینکه بورس در حال حاضر رقیب جدی برای سیستم بانکی محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر از این بستر استفاده نکنیم متضرر خواهیم شد. همچنین ورود مردم به بورس به سود سیستم بانکی است زیرا شرکت‌ها نقدینگی خود را به‌عنوان حساب‌جاری وارد بانک‌ها می‌کنند.

    راهکاری برای شرکت‌هایی که نمی‌خواهند سهام خود را در بورس عرضه کنند

    به گفته وی شرکت‌ها می‌توانند درصورتی‌که تمایل به عرضه سهام خود در بورس نداشتند، پروژه‌ای را در بورس عرضه و برای هر فعالیت خود از مشاور و متخصص استفاده کنند. البته باید از شرکت‌هایی که قصد ورود به بورس را دارند، حمایت مالی و معنوی و مشاوره‌ای صورت گیرد.

    کریمی تفرشی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون بازار سرمایه به عنوان یک ابزار برتر برای تامین مالی دولت جهت فروش دارایی‌ها و شرکت‌هایش مطرح است و چنانچه دولت بتواند از این فرصت جهت افزایش بهره وری و تامین مالی شرکت‌ها کمک کند، آنگاه روند بازار سرمایه حتی می‌تواند بیش از پیش تقویت شود.

    برچسب ها