عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

پرهیز از رفتار هیجانی در بازار سهام

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به شرایط مختلف بازار سهام مثبت یا منفی باشد، از این رو با سرمایه‌گذاری در سهام بنیادی و پرپتانسیل می‌توان ریسک‌های ناشی از حکایت هیجانی را در این بازار کاهش دارد.

پرهیز از رفتار هیجانی در بازار سهام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، ابراهیم خلیلی گفت: زمانی که رشد یا کاهش قیمت در سهام شرکت‌ها رخ می‌دهد سرمایه‌گذاران اقدام به رصد یک نماد معاملاتی و نیز دادوستد سهام یک شرکت می‌کنند. این کارشناس بازار سرمایه افزود: ‌بر این اساس طبیعی است که در روند منفی بازار سهام که کلیت بازار منفی است، ‌شاهد افت دسته‌جمعی نمادهای معاملاتی باشیم که در این بین خشک و تر با هم سوخته و به نوعی می‌توان گفت در این شرایط سهام خوب و بنیادی هم قربانی حرکت‌های دسته‌جمعی در بازار سهام می‌شوند.

    وی اضافه کرد: این در شرایطی است که با توجه به نقدینگی خوبی که در چند ماه گذشته به سمت بازار سرمایه آمده، می‌بایست فرهنگ‌سازی مناسبی صورت می‌گرفت تا بازار سهام دچار هیجان منفی و مثبت نشود.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل افت‌های پیاپی شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها اذعان داشت: اصلاح و استراحت بازار سهام یکی از دلایل اصلی روند کاهشی شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها است که البته باید به این موضوع باید جو روانی منفی حاصل از آزادسازی سهام عدالت را نیز اضافه کرد.

    وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها در حال تخلیه حباب هستند، تصریح کرد: ما همواره در بازار سهام اقدام به خرید و معامله آینده می‌کنیم، از اینرو به نظر می‌رسد شرایط اقتصادی کشور تا پایان سهام تورمی باشد و از این جهت این بازار در حال پیش‌خور کردن تورم تحمیلی به اقتصاد کشور در ماه‌های پیش‌رو است.

    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از سوی دیگر از ابتدای امسال تاکنون همتراز با بازار سرمایه بازارهایی همچون ارز و طلا و نیز مسکن شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم که در نتیجه این مولفه نیز اثر مثبتی بر کلیت بازار سهام داشته و موجب رشد شاخص و قیمت نمادهای مختلف می‌شود.

    وی گفت: در هر حال نوسان ذات بازار سرمایه بوده و این موضع بسیار طبیعی است که بسته به شرایط مختلف کلیت بازار سهام مثبت یا منفی باشد، از اینرو با سرمایه‌گذاری در سهام بنیادی و پرپتانسیل می‌توان ریسک‌های ناشی از حکایت هیجانی را در این بازار کاهش دارد و کنترل کرد.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی از بزرگ‌ترین درس‌هایی که می‌توان از روزهای منفی بازار به ویژه برای تازه‌واردان عنوان کرد این است که باید با شناخت و سرمایه‌گذاری در سهام بنیادی ریسک حضور در بازار سهام را کنترل کرده و لازم است با مطالعه بیشتری اقدام به خرید و فروش سهام شرکت‌ها کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو