عصر خودرو

خرید تضمینی مرغ تا اطلاع ثانوی ادامه دارد

عصر بازار- عباسی معروفان گفت: با توجه به مازاد تولید مرغ، خرید تضمینی آن تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

خرید تضمینی مرغ تا اطلاع ثانوی ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن عباسی معروفان مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به اینکه تا اطلاع ثانوی خرید تضمینی مرغ ادامه دارد، اظهار کرد: طی سه ماه اخیر به سبب مازاد چشمگیر تولید مرغ اقدام به خرید تضمینی کردیم و تا اطلاع ثانوی این روند ادامه دارد.

    او افزود: تا زمانی که سردخانه‌های پشتیبانی امور دام ظرفیت دارد، مازاد مرغ تولیدی مرغداران را خریداری می‌کنیم.

    عباسی معروفان با اشاره به اینکه از اردیبهشت سال گذشته خرید تضمینی مرغ از مرغداران آغاز شده است، بیان کرد: در ماه گذشته طی یک شبانه روز یک هزار و 700 تن مرغ مازاد مرغداران خریداری شد و هم اکنون به سبب بهبود کشش بازار میزان خرید تضمینی به 30 تا 40 تن رسیده است.

    این مقام مسئول درباره اینکه برنامه‌ای برای صادرات خرید مرغ‌های مازاد مرغداران اندیشیده شده است، بیان کرد: پشتیبانی امور دام در نظر دارد که مرغ‌های مازاد را صادر کند چرا که با توزیع مرغ‌های خریداری شده در بازار داخل دیگر امکان فروش مرغ با نرخ مناسب برای مرغداران وجود ندارد.

    او تصریح کرد: تا زمانی که قیمت مرغ از نرخ مصوب بالاتر نرود، اقدام به عرضه مرغ‌های خریداری شده در بازار داخل نمی‌کنیم، در غیر این صورت برای جلوگیری از التهاب بازار چاره‌ای جز توزیع نداریم.
    امکان خرید دام زنده از دامدار وجود ندارد

    مدیر عامل پشتیبانی امور دام با بیان اینکه امکان خرید دام زنده از دامداران وجود ندارد، اظهار کرد: طبق برنامه قرار است که 13 هزار تن گوشت از دامداران خریداری شود و به سبب نبود اسطبل و شرایط نگه داری امکان خرید دام وجود ندارد.

    به گفته عباسی، از مجموع 13 هزار تن گوشت خریداری شده 10 هزار تن آن گوشت گوساله و 3 هزار تن آن شامل گوشت گوسفندی است.
    قیمت خرید تضمینی هر کیلو گوشت 79 هزار تومان

    مدیر عامل پشتیبانی امور دام ادامه داد: برمبنای قیمت دام زنده، پشتیبانی امور دام هر کیلو گوشت گوساله را 60 هزار تومان و گوشت گوسفندی را 79 هزار تومان خریداری می‌کند.

    او درباره آخرین وضعیت واردات گوشت قرمز و مرغ بیان کرد: سال گذشته دولت در زمینه گوشت قرمز و مرغ هیچ گونه وارداتی نداشته و تنها بخش خصوصی با ارز نیما اقدام به واردات کرده است.

    این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: امسال پشتیبانی امور دام به منظور حمایت از تولید داخل برنامه‌ای برای واردات گوشت قرمز ندارد.

    برچسب ها