عصر خودرو

پیش بینی افزایش قیمت نفت به ۴۰ دلار تا پایان سال ۲۰۲۰

عصر بازار- شرکت خدمات مالی مورگان استنلی انتظار دارد با برداشته شدن تعطیلی‌های ناشی از ویروس کرونا، تقاضا تا پایان سال ۲۰۲۰ تا حدود ۹۷ میلیون بشکه در روز افزایش یابد و قیمت نفت خام برنت تا پایان سال جاری میلادی تا ۴۰ دلار در هر بشکه بالا برود.

پیش بینی افزایش قیمت نفت به ۴۰ دلار تا پایان سال ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، شرکت خدمات مالی مورگان استنلی پیش بینی خود از قیمت نفت خام برنت را تا پایان سال جاری میلادی تا 40 دلار در هر بشکه افزایش داد و اعلام کرد تقاضای نفت در جهان زودتر از حد انتظار به تعادل می‌رسد چون کشورها محدودیت‌های اعمال شده به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا را لغو کرده و تولیدکنندگان بزرگ دنیا عرضه نفت را کاهش دادهاند.

    این بانک سرمایه‌گذاری اعلام کرد:« ما انتظار داریم با برداشته شدن تعطیلی‌های ناشی از ویروس کرونا، تقاضا تا پایان سال 2020 تا حدود 97 میلیون بشکه در روز افزایش یابد». این پیش بینی در شرایطی صورت گرفته که تقاضای جهانی نفت هنوز هم 4 میلیون بشکه در روز پایین تر از سال گذشته است.

    این بانک همچنین انتظار دارد عرضه نفت تا پایان سال جاری میلادی از سوی کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان غیر اوپک کاهش یابد. این کاهش تولید باعث میشود چهار تا شش میلیون بشکه در روز نفت کمتری در سه ماهه پایانی 2020 و سه ماهه اول 2021 به بازار عرضه شود.

    اوپک و متحدانش از جمله روسیه طی ائتلافی با عنوان توافق اوپک پلاس توافق کردند تولید خود را جمعاً حدود 10 میلیون بشکه در روز در ماههای مه و ژوئن پایین بیاورند تا در شرایط سقوط تقاضا برای سوخت به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، از قیمت نفت حمایت شود.

    بیشتر بخوانید
    قیمت جهانی نفت امروز 99/03/07/ برنت در مرز 36 دلار

    نفت 30 دلاری برای سرپا ماندن صنعت شیل آمریکا کافی نیست

    « حالا که روند متعادل شدن بازار نفت آغاز شده، ما انتظار داریم ادامه پیدا کند و پیش‌بینی می‌کنیم بازار نفت طی ماه های آینده بیش از پیش رونق یابد».

    این بانک همچنین پیش بینی خود از قیمت نفت برنت را در سه ماهه سوم سال جاری میلادی از 30 دلار در هر بشکه تا 35 دلار افزایش داد و اعلام کرد قیمت نفت برنت در 3 ماهه چهارم احتمالاً تا 40 دلار در هر بشکه افزایش می‌یابد. مورگان استنلی پیش‌بینی بلند مدت خود از قیمت نفت را 45 دلار در هر بشکه اعلام کرد.

    برچسب ها