عصر خودرو

تداوم ریزش شاخص ها در وال استریت

عصر بازار: وال‌استریت هفته پرنوسان را به دلیل اخبار نامطلوب از درآمد کمپانی جی.پی مورگان در روز جمعه با شدیدترین تنزل در یک ماه اخیر به پایان برد.

تداوم ریزش شاخص ها در وال استریت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از رویترز، مدیر بانک جی.پی مورگان اعلام کرد، بحران محدودیت اعتبارات که در تابستان دامن‌گیر بانک‌ها و موسسات مالی شده بود، احتمالا باعث ضرر چشمگیر آنها در سه ماه پایانی سال نیز شود.سه موسسه‌ای که روز جمعه گزارش درآمد آنها منتشر شد، آخرین موسسات مالی و بانکی بودند که از آنچه بر سر همتایان آنها آمده بود، در امان نبودند.

    وال‌استریت هفته پرنوسان را به دلیل اخبار نامطلوب از درآمد کمپانی جی.پی مورگان در روز جمعه با شدیدترین تنزل در یک ماه اخیر به پایان برد.به گزارش رویترز از نیویورک، مدیر بانک جی.پی مورگان اعلام کرد، بحران محدودیت اعتبارات که در تابستان دامن‌گیر بانک‌ها و موسسات مالی شده بود، احتمالا باعث ضرر چشمگیر آنها در سه ماه پایانی سال نیز شود.سه موسسه‌ای که روز جمعه گزارش درآمد آنها منتشر شد، آخرین موسسات مالی و بانکی بودند که از آنچه بر سر همتایان آنها آمده بود، در امان نبودند.
    تحلیل‌گران معتقدند، وضعیت بازار در حال حاضر مشخص نیست و سرمایه‌گذاران نمی‌توانند بدانند که در کجا قرار دارند، بی‌ثباتی بازار آنها را نگران می‌کند و باعث خرم و احتیاط آنها می‌شود.
    اخبار بد از موسسات مالی و سخنان بن‌برنانکی، رییس بانک مرکزی آمریکا درباره کسادی اقتصادی در ایالات متحده که ممکن است با افزایش قیمت‌ها، بحران متناقضی را از رکود تورمی ایجاد کند.بازار را در وضع بدی قرار داد.
    با اینکه سخنان بن برنانکی می‌تواند امیدهای وال‌استریت را برای کاهش نرخ بهره زنده نگاهدارد اما شنیدن داستان جدی از کسادی و نیز بی‌ثباتی برای بازار خوشایند نیست.بازار در وضعیت عادی می‌تواند نرخ بهره 5درصد را تحمل کند و رونق هم داشته باشد.بن برنانکی روز پنجشنبه درباره کندی چشمگیر روند رشد اقتصادی سخن گفت و همچنین نسبت به کاهش ارزش دلار و تاثیر منفی آن بر قیمت واردات هشدار داد.
    این در حالی است که وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد، قیمت واردات در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل از آن افزایش قابل توجهی داشته است، چنانکه از اکتبر 2005 تاکنون بی‌سابقه بوده است همچنین دانشگاه میشیگان گزارش خود را درباره اعتماد مصرف‌کنندگان در ماه نوامبر منتشر کرد که حاکی از کاهش شدید شاخص در ماه اکتبر دارد.بنابراین در روز جمعه بازار دلیلی برای فعالیت و سود پیدا نکرد و به نظر می‌رسید تنزل تنها چاره پیش روی بازار و سرمایه‌گذاران است.
    شاخص سهام صنعتی داوجونز در روز جمعه 224 واحد یا 69/1درصد از دست داد و به واحد 13042 رسید.استاندارد اند پورز 21 واحد یا 43/1درصد ضرر کرد و به واحد 1454 رسید، در حالی که نزدک 68واحد یا 52/2درصد از دست داد و به واحد 2628 رسید و اما برای کل هفته، داوجونز 06/4درصد ضرر کرد. استاندارد اند پورز دفاتر خود را با 71/3درصد ضرر برای هفته بست و شاخص سهام تکنولوژی نزدک که اول هفته به دلیل رونق درآمد کمپانی‌های تکنولوژی روزهای خوشی را تجربه کرد، هفته را با 49/6درصد ضرر به پایان برد.
    در بازار معاملات ارزی ارزش دلار باز هم در مقابل ارزهای رقیب کاهش یافت، با اینکه حداقل تنزل اخیر ارزش دلار به کاهش کسری بودجه آمریکا کمک کرد.روز جمعه در نیویورک هر یورو به ازای 4752/1دلار رسید، این در حالی است که روز پنجشنبه هر یورو به ازای 4667/1دلار معامله شده بود.همچنین هر پوند بریتانیا به ازای 1086/2دلار معامله شد.قیمت نفت تحویلی برای دسامبر در بازارهای جهانی به 96دلار برای هر بشکه رسید که 86 سنت افزایش نشان می‌دهد.تحلیل‌گران پیش‌بینی نفت 100دلاری برای هر بشکه کرده‌اند که زیاد دور به نظر نمی‌رسد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو