عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد؛

فروش مسکن در بورس کالا، روش مطلوب خانه دار شدن نسل جوان

عصر بازار- معاون وزیر راه و شهرسازی در حالی از فروش متری مسکن در بورس در آینده ای نزدیک خبر داده که کارشناسان از این طرح به عنوان ابزاری مفید برای جذب سرمایه گذاری های خرد در بازار مسکن و و راهکاری مطلوب برای خانه دار شدن مردم به ویژه نسل جوان یاد می کنند.

فروش مسکن در بورس کالا، روش مطلوب خانه دار شدن نسل جوان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، در همین ارتباط، یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص فروش متری مسکن در بورس کالا به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: به طور کلی در بازار سرمایه به خصوص بازارهای مالی ابزارهایی طراحی شده و قابل تعریف است که به سرمایه های خرد اجازه می دهد در بازارهای مختلف سرمایه گذاری کنند و یکی از این بازارها، بازار مسکن است.
    حسن رضایی پور افزود: متاسفانه با تورمی که در اقتصاد کشور با آن مواجه هستیم هر سال امید افرادی که موفق نمی شوند مسکن موردنیاز خود را خریداری کنند، کمتر می شود. در این شرایط طبیعی است که افراد می توانند به کمک اجرای طرح فروش متری مسکن در بورس کالا با سرمایه های خرد بخشی از یک واحد از یک پروژه را خریداری کنند تا هم در طول اجرای پروژه قدرت خریدشان در بازار مسکن حفظ شود و در پایان دوره نیز برمبنای سرمایه گذاری انجام شده و متناسب با حداقل متراژ تحویلی، واحد خود را دریافت کنند.
    وی با بیان اینکه این طرح خدمتی از سوی بازار سرمایه و بورس کالا به مردم عادی است، گفت: این اقدام مثبتی با همکاری دولت و بازار سرمایه است که پروژه های بزرگ از جمله طرح مسکن ملی را از طریق بازار سرمایه به فروش برساند. چراکه در اجرای طرح هایی همچون مسکن مهر و یا فروش پروژه های بزرگ به دلیل عدم شفافیت و نظارت دقیق، پروژه ها با مشکلاتی مواجه شده و یا هزینه های بیشتری را برای تکمیل در دولت های بعدی محقق ساخته است. حال آنکه شفافیت حاکم بر بورس کالا انگیزه خرید و سرمایه گذاری در این پروژه ها را در افراد ایجاد می کند؛ شفافیتی که در سایر بازارها وجود ندارد و این یک مزیت مهم محسوب می شود.
    رضایی پور افزود: به عنوان مثال، قیمت خودرو در بازار آزاد با قیمت درب کارخانه اختلاف نزدیک به دو برابری دارد، ولی در بورس می توان همه قیمت ها را با ابزارهای مالی شفاف کرد. ضمن اینکه در بازار سرمایه، سرمایه گذار نگران ریسک نکول نیست و این موارد از مزایای ابزارهای مالی بورس کالا است.
    وی تاکید کرد: بازار سرمایه از ابتدای سال جاری تاکنون نشان داده که ظرفیت های بسیار زیادی برای جذب سرمایه های سرگردان جامعه دارد و باید به این نیاز پاسخ داده شود.
    این کارشناس بازار سرمایه با ابراز امیدواری برای انجام هر چه سریع تر تشریفات اداری از سوی نهادهای متولی برای فروش متری مسکن در بورس کالا، اظهار کرد: بارها قرار بود مسکن راه خود را به بورس کالا باز کند که محدودیت های حقوقی و تشریفات اداری و مباحث مربوط به مالکیت در آن هموار نشد. اما فروش متری مسکن در بورس کالا جزو طرح هایی است که به واسطه تامین مالی می تواند جزو ابزارهای مفید هم برای دولت و هم برای مردم باشد. چراکه ابزارهای مالی ضمن تامین مالی برای تحصیل دارایی، زمینه سرمایه گذاری را نیز برای افراد فراهم می کند و این دو هدف مهم برای ابزارهای مالی تلقی می شود.
    رضایی پور تاکید کرد: برای رفع موانع مربوط به مالکیت و تعیین چگونگی انتخاب جایگاه واحدهای مسکونی و یا منطقه قرارگیری پروژه، می توان در امیدنامه های مربوطه مبلغ پریمیوم ها و یا صرف و کسر ارزش خرید هر واحد را لحاظ کرد.
    وی در خاتمه سخنان خود با تاکید بر اینکه فروش متری مسکن در بورس کالا روشی مطلوب برای خانه دار شدن افراد به ویژه نسل جوان است، گفت: افراد می توانند در طول اجرای پروژه و با قیمت های مناسب اقدام به سرمایه گذاری کنند و در موعد تحویل نسبت به فروش و یا تحویل طبق موارد مندرج در امیدنامه اقدام کنند.

    برچسب ها