عصر خودرو

کارشناس نفت و انرژی در گفت وگو با دویچه وله:

منصفانه است ایران تولید نفت را افزایش دهد

عصر بازار- یک کارشناس نفت و انرژی در گفت وگو با رادیو دویچه وله آلمان گفت که منصفانه است که ایران تولید نفت خود را افزایش دهد.

منصفانه است ایران تولید نفت را افزایش دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، پایگاه اینترنتی رادیو صدای آلمان(دویچه وله) نوشت: به گفته مقام های نفتی ایران، این کشور هم چنان به بازاریابی صادرات نفت خود ادامه می دهد.

    در همین حال منوچهر تکین،کارشناس نفت و انرژی مقیم اروپا در گفت وگو با دویچه وله معتقد است که ایران به هیچ عنوان پای ثابت نگهداشتن تولید خود نخواهد رفت و این کار 'منصفانه' نیز نیست.
    وی افزود: ایران مشتریان خود را دارد و می تواند در صحنه پیچیده ای که به وجود آمده، به حرکت خود ادامه دهد.
    پایگاه خبری این رادیو در ادامه گزارش خود نوشت : رکن الدین جوادی، معاون وزیر نفت ایران به خبرگزاری 'شانا' گفته است که دومین محموله نفت ایران نیز تا پیش از پایان ماه فوریه راهی بازارهای نفتی می شود و 'تا پایان امسال افزایش 500 هزار بشکه ای تولید نفت ایران محقق خواهد شد.'
    بر اساس این گزارش، این در حالی است که چهار کشور تولید کننده دیگر، از جمله عربستان که در یک سال و نیم گذشته بر میزان تولید نفت خود به شکل چشمگیری افزوده، بر سر ثابت نگاه داشتن تولید نفت خود در سطح ماه ژانویه به توافق رسیده اند.
    در عین حال خواست این کشورها این است که ایران نیز با آن ها در عدم افزایش تولید نفت خود همراه شود. اما تولید ایران از سال 2012 نزدیک به یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده و این کشور سهم بزرگی را در بازار نفت را از دست داده است.
    پیش از این وزیر نفت ایران اعلام کرده بود که ظرف شش ماه پس از برداشتن تحریم ها ظرفیت تولید نفت را روزانه یک میلیون بشکه افزایش خواهد داد.
    برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که افزایش تولید نفت از سوی ایران اگر تدریجی باشد، احتمالا با واکنش کم تری در بازار روبرو می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها