عصر خودرو

کرونا ۱۰ درصد اقتصاد روسیه را خواهد بلعید!

عصر بازار- وزیر اقتصاد روسیه از احتمال ثبت رشد منفی ۹.۵ درصدی اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال جاری خبر داد.

کرونا ۱۰ درصد اقتصاد روسیه را خواهد بلعید!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ماکسیم رشتنیکوف با بیان اینکه رشد اقتصادی روسیه در سه ماهه دوم امسال به منفی 9.5 درصد و برای کل سال به منفی پنج درصد کاهش پیدا خواهد کرد افزود: بیشترین تاثیر در کاهش رشد اقتصادی مربوط به فاکتورهای داخلی خواهد بود.

    وزیر اقتصاد روسیه در خصوص زمان احتمالی پایان محدودیت های رفت و آمدی و فعالیت های کسب و کارها گفت: در نظر داریم در بازه زمانی اوت تا سپتامبر، محدودیت ها را رفع کنیم اما همه چیز بستگی به وضعیت و شدت شیوع ویروس خواهد داشت. البته صنایع ما باید راهی برای سازگار کردن خود و کار در شرایط کرونایی بیابند.

    رشتنیکوف با بیان اینکه رشد اقتصادی سال آینده مثبت و بالای 2.5 درصد خواهد بود گفت: بازگشت اقتصاد به پیش از سطح زمان بحران، احتمالا تا سال 2022 به طول خواهد انجامید.

    پیشتر نیز بانک مرکزی روسیه از احتمال رشد منفی شش درصدی اقتصاد این کشور در سال جاری خبر داده بود. با وجود افزایش سرعت شیوع کرونا، اقتصاد روسیه توانسته بود در سه ماهه نخست امسال رشد مثبت 1.6 درصدی را به ثبت برساند.

    به دنبال کاهش تقاضای جهانی و سقوط قیمت نفت، اقتصاد روسیه با مشکلات زیادی در تامین ارز مورد نیاز خود مواجه شده است و دولت منابع مالی کمی برای تقویت رشد در اختیار دارد.

    اتاق حسابرسی روسیه پیش بینی کرده است کرونا باعث بیکاری 2.5 تا هشت میلیون نف  از شاغلان روسی تا پایان امسال شود.

    هنوز بسیاری از مناطق صنعتی و تجاری روسیه نظیر مسکو به دستور دولت با محدودیت های زیادی در تردد و فعالیت کسب و کارها مواجه هستند.

    در حال حاضر روسیه به همراه برزیل بالاترین سرعت رشد شیوع کرونا در جهان را دارند و انتظار می رود شمار قربانیان کووید-19 در روسیه از 3400 نفر فعلی فراتر رود.

    برچسب ها