عصر خودرو

وزیر نفت؛

در شرایط تحریم متوقف‌ نمی‌شویم

عصر بازار- زنگنه گفت: تمام کارها در شرایطی انجام شد که مشکل مالی داشتیم و نفت ۱۰۰ دلاری نداشتیم، البته صندوق توسعه ملی کمک زیادی به ما کرد.

در شرایط تحریم متوقف‌ نمی‌شویم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، بیژن زنگنه، وزیر نفت پیش از فرمان دستور زنده رئیس‌جمهوری برای نصب جکت سرچاهی فاز 11 پارس جنوبی گفت: تولید از میدان گازی پارس جنوبی در سال 92 روزانه 28 میلیون مترمکعب بود که این میزان اکنون به 700 میلیون مترمکعب رسیده است و امسال نیز 50 میلیون مترمکعب به این میزان افزوده می‌شود.

    وی افزود: در سال 92، 10 فاز متعارف پارس جنوبی در مدار و 17 طرح نیمه تمام داشتیم که هم اکنون به جز پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی همه طرح‌ها تکمیل شده است و امسال تمام فعالیت‌های دریایی این میدان به اتمام می‌رسد‌.

    زنگنه گفت: تمام کارها در شرایطی انجام شد که مشکل مالی داشتیم و نفت 100 دلاری نداشتیم، البته صندوق توسعه ملی کمک زیادی به ما کرد.

    وی خاطرنشان کرد: قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی به‌عنوان آخرین فاز پارس جنوبی سال 96 با یک کنسرسیوم بین‌المللی امضا شد و پیش از ترک این پروژه 100 میلیون دلار در این طرح هزینه کردند‌.

    وزیر نفت یادآور شد: قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی با دو هدف به امضا رسید که نخستین آن برداشت 56 میلیون مترمکعبی و دیگری استفاده از سکوی فشارافزای بود.

    وی تاکید کرد: پیام ما این است در شرایط تحریم متوقف‌ نمی‌شویم و کار توسعه و تولید با سرعت ادامه دارد.

    برچسب ها