عصر خودرو

با انتشار بیانیه‌ای؛

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

عصر بازار- دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعلام کرد.

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، وزارت خزانه‎‌داری آمریکا در تازه‌ترین فهرست تحریمی خود ادعا کرده است که وزیر کشور ایران را مشمول تحریم قرار داده است.

    دور تازه تحریم‌های آمریکا 9 نفر از افراد از جمله «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور و همچنین سه نهاد را از جمله دو زندان هدف قرار داده است.

    در فهرست تحریمی جدید آمریکا، علاوه بر نام وزیر کشور، همچنین نام «محمدعلی نوری‌نژاد» معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، «حمیدرضا اشراق» معاون حقوقی و امور مجلس ناجا، «حسین اشتری‌فرد» فرمانده ناجا، «هابیل درویش» مرتبط با بنیاد تعاون ناجا، «محسن فتحی‌زاده» رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات ناجا، «یحیی محمودزاده» معاون طرح و برنامه و بودجه ناجا، «حسن شاهورپور» فرمانده سپاه حضرت ولیعصر و «ایوب سلیمانی» جانشین فرمانده ناجا نیز دیده می‌شود.

    همچنین سه نهاد «ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ»، «نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران» و «زندان قرچک» در فهرست ادعا شده تحریم‌های جدید آمریکا قرار دارند.

    اعمال این تحریم‌ها از سوی آمریکا همزمان با درخواست‌های جهانی برای تسهیل و لغو تحریم‌ها علیه ایران و دیگر کشورها به دلیل شیوعکروناصورت گرفته است.

    پیش از این بسیاری از رهبران سیاسی و همچنین شخصیت‌های حقوقی و دانشگاهی با انتقاد از تداوم تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه دیگر کشورها خواستار لغو این تحریم‌ها شده بودند و حال اعلام دور جدیدی از تحریم‌ها توسط وزارت خزانه داری آمریکا حاکی از بی توجهی واشنگتن به افکار عمومی جهانی است.

    برچسب ها