عصر خودرو

جزئیات بخشنامه جدید بانک مرکزی

یوزانس هم سهمیه بندی شد

عصر بازار- بانک مرکزی در بخشنامه‌ای، شرایط گشایش یوزانس را اعلام کرده که براساس آن، استفاده از یوزانس تنها برای تولیدکنندگانی که اقدام به واردات مواد اولیه مورد نیاز واحد تولیدی خود می‌کنند، مجاز است.

یوزانس هم سهمیه بندی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، براساس بخشنامه بانک مرکزی و اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، استفاده از یوزانس تنها برای گروهی از تولیدکنندگان مجاز است. بر این اساس تنها تولیدکنندگانی که اقدام به واردات مواد اولیه برای واحدهای تولیدی خود می‌کنند، مجاز هستند که از خط یوزانس برای تامین مالی خود استفاده کنند.

    بر این اساس استفاده از یوزانس برای تجار و بازرگانانی که تامین کننده مواد اولیه سایر واحدهای تولیدی هستند، مجاز نیست.

    در بخشنامه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت آمده است: به بنابر مفاد نامه به شماره 253622 94مورخ 1394/09/05 بانک مرکزی به اطلاع می‌رساند استفاده از یوزانس صرفا برای تولیدکنندگانی امکان پذیر است که اقدام به واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی خود می‌کنند و تجار و بازرگانانی که تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز سایر واحدها هستند، را شامل نمی‌شود.

    همچنین مدت زمان ثبت یوزانس حداکثر 180 روز است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها