عصر خودرو

تولید ۴۰ میلیون ماسک توسط اصناف

عصر بازار- رییس سازمان بسیج اصناف کشور اعلام کرد که با ورود اصناف به حوزه تولید ماسک از روزهای اول بحران کرونا، تاکنون ۴۰ میلیون ماسک توسط اصناف تولید و توزیع ‌شده است.

تولید ۴۰ میلیون ماسک توسط اصناف
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا،  غلامرضا حسن‌پور روز سه شنبه در مراسم تجلیل از «همیاران سلامت» بیان کرد: کرونا فرصتی را برای همه ایجاد کرد که در مسابقه یاری‌رساندن به ملت شریف ایران از هم سبقت بگیرند.  در این میان کادر درمانی کشور به ‌ویژه پزشکان و پرستاران در خط مقدم بودند و با تقدیم شهدای خدمت برگ زرینی بر تاریخ پرافتخار و کهن ایران افزودند. طی این مدت بی شک خدمتگزاران گمنامی نیز بودند که با پذیرش خطر از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون سنگر پشتیبانی و تولید را رها نکرده، بلکه با اقدام جهادی و شبانه روزی خود در مدت کوتاه توانستند نیاز کشور به وسائل حفاظتی به ویژه ماسک را تامین کنند.

    رییس سازمان بسیج اصناف گفت: از همان ابتدای انتشار ویروس کرونا در کشور با همت همکاران بسیج اصناف و پذیرش تولیدکنندگان در تغییر چرخه تولید، ماسک مورد نیاز مردم تامین و در اختیار آنان قرار گرفت. با توجه به محدودیت‌های موجود در کشور اولویت اصلی این سازمان تولید ماسک بود.  تولیدکنندگانی که تمایل داشتند، مجاهدانه به صحنه آمدند و چرخه تولید را تغییر دادند و تمام تعصیلات عید نوروز این واحدهای صنفی تولیدی در حال کار تولید بودند و نگذاشتند کمبودی در تولید ماسک داشته باشیم.

    وی افزود: حدود 7 هزار چرخ در کارگاه‌های بزرگ و کوچک سراسر کشور با حمایت بسیج اصناف به تولید ماسک مشغول بوده و تاکنون حدود 40 میلیون ماسک توسط این واحدها تولید و توزیع شد.

    حسن‌پور گفت: با همکاری و حمایت همه جانبه سازمان غذا و دارو و مجموعه‌های مرتبط، بسیج اصناف توانست استاندارهای لازم را برای تولید ماسک سه لایه پزشکی کسب کرده و این ماسک‌ها را در داروخانه‌ها به قیمت مصوب توزیع کند.

    وی اظهار کرد: به فصل الهی بسیج اصناف کشور توانست زنجیره ماسک را از کارخانه تا داروخانه مدیریت کند که این کار مهم مصداق بارز کار جهادی و نمونه موفقی در جهش تولید بود.

    برچسب ها