عصر خودرو

وزیر انرژی اندونزی: قیمت جهانی نفت افزایش می یابد

عصر بازار- وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی روز جمعه قیمت متوسط نفت را بهترین حالت برای نرخ این محصول در جهان دانست و پیش بینی کرد قیمت جهانی نفت افزایش یابد.

وزیر انرژی اندونزی: قیمت جهانی نفت افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'سودیرمان سعید' وزیر انرژی اندونزی گفت: قیمت جهانی نفت انتظار می رود سال آینده در نتیجه سیاست برخی کشورهای تولیدکننده نفت و مهار تولید افزایش یاید.
    وی گفت: برخی کشورهای تولیدکننده نفت مانند عربستان سعودی، روسیه و ونزوئلا که با ایران همراه است، توافق کردند تولید را برای تثبیت قیمت مهار کنند.
    به گفته وزیر انرژی اندونزی، قیمت نفت در حالت ایده آل باید حد وسط باشد، نه بیش از حد بالا و نه خیلی پایین، چون اگر قیمت نفت بیش از حد پائین باشد، صنعت نفت و گاز خواهد مرد.
    وی گفت: بنابراین فکر می کنم سال آینده قیمت نفت بیش از حد افزایش نخواهد یافت. اگر قیمت نفت بیش از حد افزایش یابد، تولید افزایش یافته، بنابراین قیمت تحت فشار قرار می گیرد.
    اما وی که کشورش به عنوان یک عضو جدید و بازگشته اوپک اکنون واردکننده نفت است و قرار است هفته آینده نیز مذاکراتی بین جاکارتا و تهران در مورد نفت انجام شود، معتقد است قیمت نفت در جهان به دلیل پایان رقابت تولیدکنندگان شروع به افزایش می کند.
    براساس گزارش آنتارا' خبرگزاری رسمی اندونزی، سودیرمان احتمال داد قیمت نفت در جهان پس از خستگی تولیدکنندگان از رقابت، تعادل پیدا کند و پیش بینی کرد این تعادل در سال 2017 اتفاق بیافتد.
    وی تخمین زد قیمت های جهانی نفت در محدوده 30 تا 40 دلار در هر بشکه خواهد بود.
    قیمت هر بشکه نفت خام روز گذشته با استقبال ایران از برنامه های روسیه و عربستان در زمینه ثابت نگه داشتن عرضه نفت در بازار به 35 دلار افزایش یافت.
    وزیر نفت ایران نیز روز چهارشنبه میزبان وزرای نفت و انرژی ونزوئلا، قطر و عراق بود و در این دیدار گفت که از هر اقدامی برای تقویت قیمت ها حمایت خواهد کرد؛ اما با این حال صحبتی از کاهش عرضه نفت خام به میان نیاورد.
    ایران بارها اعلام کرده است که در مدت زمان اندکی پس از برداشته شدن تحریم ها، صادرات خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد و به سطوح پیش از تحریم ها که روزانه حدود دو میلیون و 200 هزار بشکه بود، خواهد رساند.
    ایران ابتدای هفته جاری نخستین محموله نفت خام خود پس از تحریم ها را به میزان چهار میلیون بشکه به اروپا صادر کرد.
    از سوی دیگر 'عادل الجبیر' وزیر امورخارجه عربستان گفت که سعودی ها حاضر به کاهش تولید نفت خود نیستند.
    به عقیده کارشناسان، علت اصلی بی ثباتی بازار نفت، تولید 2 میلیون بشکه مازاد بر سهمیه عربستان سعودی است که سطح عرضه را بیشتر از تقاضا کرده است.
    عربستان از دو سال پیش در پیروی از آمریکا تلاش کرد با افزایش تولید، ایران و روسیه را از کسب درآمد نفت محروم کند، ولی خود و چند کشور عربی با کمبود ارز و همچنین کسری بودجه مواجه شدند و افزایش قیمت فرآورده های نفتی مصرف داخلی نیز نتوانست معضل مالی را حل کند و به ناچار درصدد تجدید نظر در میزان تولید نفت با هدف به تعادل رساندن قیمت برآمدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو