عصر خودرو

یک مقام وزارت نفت اعلام کرد؛

پیشنهادهای جذاب شرکت های خارجی برای انتقال سرمایه و فناوری به کشور

عصر بازار- یک مقام وزارت نفت گفت: شرکت ها و سازنده های خارجی، پیشنهادهای بسیار جذابی را مطرح می دهند به گونه ای که حاضر هستند در ایران سرمایه گذاری کنند و حتی فناوری را در اختیار کشورمان قرار دهند.

پیشنهادهای جذاب شرکت های خارجی برای انتقال سرمایه و فناوری به کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی آقا نجفی در نخستین همایش «آنالایزرهای فرایندی؛ چالشها و راهکارها» با تشریح جایگاه این تجهیزات در صنعت نفت، افزود: اکنون نوعی دوگانگی درباره ساخت داخل شکل گرفته است.

    معاون اداره کل سیاست گذاری و برنامه ریزی ساخت داخل و خودکفایی وزارت نفت اضافه کرد: از یک سو سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بر استفاده از توان داخلی تاکید دارد و از سوی دیگر بر اساس قانون مناقصات باید بهترین و با کیفیت ترین محصولات به کار گرفته شود.
    آقانجفی به تغییر شرایط کشور اشاره کرد و گفت: در گذشته زمانی که از یک شرکت خارجی می خواستیم فناوری خود را به داخل کشور منتقل کند و کارشناسان ایرانی را آموزش دهد، کسی استقبال نمی کرد، اما امروز وضعیت دگرگون شده است.
    وی اضافه کرد: امروز سازنده های خارجی، پیشنهادهای جذابی را ارایه کرده و تنها شرط شان این است که تضمین بدهیم که حتما از آنها تجهیزات خریداری کنیم.
    معاون اداره کل سیاست گذاری و برنامه ریزی ساخت داخل و خودکفایی وزارت نفت ادامه داد: اما بر اساس قانون مناقصات، چنین تضمینی را نمی توانیم بدهیم و باید مناقصه برگزار شود.
    آقانجفی با بیان اینکه حتی شرکت های داخلی نیز درباره موضوع هایی صحبت می کنند که در گذشته سابقه نداشته است، افزود: این شرکت ها با مراجعه به وزارت نفت از ما می خواهند که زمینه را برای صادرات محصولاتشان فراهم کنیم در حالی که در گذشته اینگونه نبود و شرکت ها هدف گذاری صادراتی نداشتند.
    وی اضافه کرد: در گذشته شرکت های داخلی دنبال رانت بودند، اما امروز می خواهند که در بازاری رقابتی فعالیت کنند.
    وی ادامه داد: برخی سازندگان داخلی نگران هستند که با رفع تحریم ها و ورود شرکت های خارجی امکان دارد که تلاش های آنها در دوران تحریم، نادیده گرفته شود.
    معاون اداره کل سیاست گذاری و برنامه ریزی ساخت داخل و خودکفایی وزارت نفت اضافه کرد: آنها می گویند که امکان دارد هرچه در این سال ها سرمایه گذاری کرده اند، از بین برود که اینگونه نیست و وزارت نفت از ساخت داخل حمایت خواهد کرد.

    **استقبال سرمایه گذاران خارجی از صنعت پتروشیمی
    عباس شعری مقدم، عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز در این همایش گفت: صنعت پتروشیمی به دلیل نقشی که در جلوگیری از خام فروشی، اشتغال آفرینی و ایجاد ارزش افزوده دارد به عنوان یک صنعت برتر در کشور شناخته می شود.
    وی با بیان اینکه این صنعت می تواند در پساتحریم به عنوان یک صنعت پیشرو فعالیت کند، افزود: شرکت های خارجی به شدت از سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی استقبال کرده اند، به گونه ای که تقاضای حضور در این صنعت از سایر بخش های اقتصادی بیشتر بوده است.
    عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی به جایگاه آنالایزرها در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در فرایند تولید پتروشیمی، کنترل کیفیت موارد اولیه، محصولات تولید شده، کاهش مصرف انرژی و کاهش اثرات مخرب زیست محیطی بسیار اهمیت دارد که در همه آنها، آنالایزرها سهم دارند.
    وی با بیان اینکه خوراک فراوان و ریسک کم از مزیت های صنعت پتروشیمی است، اضافه کرد که حمایت از توانمندی های سازندگان داخلی را در دستور کار دارد و از ساخت داخلی آنالایزرها نیز حمایت می کند.
    بر اساس این گزارش، در نخستین همایش «آنالایزرهای فرایندی؛ چالشها و راهکارها»، از نخستین آنالایزر ساخت ایران نیز رونمایی شد.
    آنالایزرها تجهیزاتی هستند که در صنایع مختلف نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی کاربرد دارند؛ آنالایزرها به صورت لحظه ای و آنلاین، سیستم های عملیاتی را پایش و نخستین هشدارها را در صورت وقوع مشکل اعلام می کنند. این تجهیزات در افزایش کیفیت فرایندها، محصولات و حفظ محیط زیست و ایمنی نقش زیادی دارند.
     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها