عصر خودرو

تولید نفت روسنفت ۲.۲ درصد کاهش یافت

عصر بازار- روسنفت روسیه اعلام کرد که تولید نفت این شرکت در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ نسبت به پارسال ۲.۲ درصد کاهش یافته است.

تولید نفت روسنفت ۲.۲ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، غول انرژی روسیه، روز جمعه (26 اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که میانگین تولید روزانه نفت خام و میعانات گازی همسو با توافق جهانی کاهش تولید در سه ماه نخست امسال با 2.2 درصد کاهش نسبت به پارسال، به 4 میلیون و 640 هزار بشکه رسیده است.

    این شرکت اعلام کرد که مقدار تولید هیدروکربن سه ماه اول به معادل روزانه 5 میلیون و 750 هزار بشکه میلیون بشکه نفت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.5 درصد کاهش داشته است.

    روسنفت همچنین اعلام کرد که تولید گاز طبیعی این شرکت با 2.9 درصد کاهش، در دوره سه ماه ژانویه تا مارس، 16 میلیارد و 630 میلیون مترمکعب بوده است.

    به گزارش شانا، ایگور سچین، مدیرعامل شرکت روسنفت روسیه روز سه‌شنبه، 23 اردیبهشت‌ماه به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه گفت این شرکت با توجه به توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس»، 21 درصد از هزینه سرمایه‌گذای این شرکت معادل 200 میلیارد روبل (2 میلیارد و 700 میلیون دلار) می‌کاهد.

    مجموع کاهش تولید مؤثر کشورهای عضو و غیرعضو اوپک می‌تواند به 20 میلیون و 100 هزار بشکه در روز برسد.

    عربستان سعودی، کویت و امارات توافق کرده‌اند روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه فراتر از تعهد خود در توافق کاهش عرضه اوپک پلاس برای کاستن روزانه 9 میلیون و 700 هزار بشکه در ماه‌های مه و ژوئن از تولید خود بکاهند، در نتیجه پس از ماه آوریل رقم کاهش تولید به روزانه 2 میلیون و 700 هزار بشکه در روز رسیده است.

    افت تولید اعضای معاف از توافق کاهش عرضه کشورهای عضو و غیرعضو اوپک بر مبنای خط پایه تولید اکتبر سال 2018 میلادی روزانه 2 میلیون و 900 هزار بشکه در روز است.

    کاهش عرضه داوطلبانه و غیرداوطلبانه به‌دلیل توقف تولید چاه‌های نفتی در آمریکا، کانادا و دیگر کشورهای تولیدکننده می‌تواند به 3 میلیون و 600 هزار بشکه در روز برسد.

    برچسب ها