عصر خودرو

گرجستان مشتری گاز ایران شد

عصر بازار- بر اساس مذاکرات ایران و گرجستان قرار است از سال آینده و برای یک دوره ۷ ماهه ۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز ایران به این کشور منطقه قفقاز صادر شود

گرجستان مشتری گاز ایران شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، توافقات اولیه بین مسئولان صنعت نفت ایران و گرجستان به منظور صادرات گاز ایران به این کشور انجام شده است به طوری که بر اساس مذاکراتی که با گرجستان انجام شده، قرار است گاز ایران به مرز ارمنستان منتقل و گرجستان در مرز خود از ارمنستان گاز را تحویل بگیرد.

    مذاکرات با گرجستان برای صادرات گاز مصرف داخلی این کشور است و حجم صادرات به 300 تا 500 میلیون فوت مکعب در روز خواهد بود که به مصرف نیروگاه‌ها می رسد.

    در همین رابطه علیرضا کاملی مدیرعامل شرکت صادرات گاز در تشریح مذاکرات گازی انجام گرفته با «کاخا کالادزه» وزیر انرژی گرجستان اعلام کرده است: با توجه به روند مذاکرات، احتمال صادرات ٢۰۰ میلیون متر مکعب به گرجستان برای یک دوره هفت ماهه قوت گرفته است.

    براساس این مذاکرات، بخش خصوصی و دولتی گرجستان خواستار خرید گاز از ایران هستند از این جهت انتظار می رود  از سال آینده صادرات گاز ایران به گرجستان آغاز شود، و بر اساس توافق انجام شده قرار است ٢۰۰ میلیون مترمکعب گاز در یک دوره هفت ماهه به این کشور صادر شود.

    با مذاکرات آتی احتمال می‌رود صادرات گاز ایران به این کشور برای یک دوره بلندمدت نهایی شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها