عصر خودرو

اقتصاد فرانسه قفل شد!

عصر بازار- بانک مرکزی فرانسه از کاهش ۲۷ درصدی حجم فعالیت های اقتصادی در این کشور خبر داد.

اقتصاد فرانسه قفل شد!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، در شرایطی که فرانسه پس از ایتالیا و اسپانیا به سومین کانون مرگبار کرونا در اروپا تبدیل شده و دولت برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس مرگبار اقدام به اعمال قرنطینه سراسری کرده است، بانک مرکزی فرانسه در گزارشی اعلام کرد که حجم فعالیت های اقتصادی در این کشور در ماه آوریل در مقایسه با ماه مارس 27 درصد کاهش پیدا کرده است. 

    بانک مرکزی فرانسه با اشاره به افزایش نسبی سطح فعالیت های اقتصادی در روزهای اخیر گفته است که هنوز فاصله بسیار زیادی تا بازگشت اقتصاد به زمان قبل از بحران کرونا وجود دارد. پیشتر  مرکز آمار فرانسه نیز به دولت هشدار داده بود که هر ماه قرنطینه سراسری در خاک این کشور باعث خواهد شد تا رشد اقتصادی سه درصد کاهش پیدا کند. 

    میزان فعالیت بخش های تولید، ساخت و ساز و بازارهای غیرمالی که روی هم رفته 55 درصد کل تولید ناخالص داخلی فرانسه را تشکیل می دهند نیز در ماه آوریل 40 درصد کم شده است. 

    پیش از این نیز بانک مرکزی فرانسه اعلام کرده بود در نتیجه تعطیلی گسترده بخش های مختلف اقتصادی فرانسه، رشد دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در سه ماهه نخست امسال به منفی 5.8 درصد رسید. 

    از سوی دیگر مقامات برزیلی از احتمال ثبت رشد منفی 4.11 درصدیدر این کشور خبر داده اند. برزیل به سرعت تبدیل به یکی از قطب های درگیر با کرونا است و به همراه روسیه بیشترین میزان رشد مبتلایان در جهان را دارد. علاوه بر رشد اقتصادی ارزش پول ملی برزیل نیز تحت تاثیر شیوع کرونا کاهش یافته است تا جایی که نرخ برابری دلار از 4.75 ریال در قبل از بحران به 4.83 ریال افزایش یافته است. 

    بانک مرکزی برزیل پیش بینی کرده است مجموع سرمایه گذاری خارجی در این کشور در سال 2020 با هفت میلیارد دلار کاهش به 70.4 میلیارد دلار برسد.

     

    برچسب ها