عصر خودرو

۱۱۷ تانکر حامل نفت ارزان در راه چین است

عصر بازار- ۱۱۷ نفتکش بسیار بزرگ با ظرفیت حمل ۲ میلیون بشکه نفت خام به سمت چین می‌روند تا بین اواسط ماه مه تا اواسط اوت نفت خود را در بنادر این کشور تخلیه کنند یعنی چین طی سه ماه آینده حداقل ۲۳۰ میلیون بشکه نفت دریافت می کند.

۱۱۷ تانکر حامل نفت ارزان در راه چین است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در حالیکه سایر کشورهای دنیا به تدریج از تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا خارج می شوند، چین از قیمت فوق العاده پایین نفت برای ذخیره آن بهره می‌برد. تقاضای نفت جهان از سوی بزرگترین تولید کننده نفت دنیا رو به افزایش است. در حال حاضر 117 نفتکش بسیار بزرگ با ظرفیت حمل 2 میلیون بشکه نفت خام به سمت چین می‌روند تا بین اواسط ماه مه تا اواسط اوت نفت خود را در بنادر این کشور تخلیه کنند. اگر این نفتکش های بزرگ حامل محموله های استاندارد نفت خام باشند، بدین معناست که چین طی سه ماه آینده حداقل 230 میلیون بشکه نفت دریافت می کند. این ناوگان از نفتکش ها از نظر تعداد بزرگترین ناوگانی است که تا حالا عازم بزرگترین وارد کننده نفت دنیا شده است.

    بسیاری از محموله‌های نفتی این ناوگان در ماه آوریل خریداری شده است یعنی زمانی که قیمت نفت پایین تر از سطح فعلی بود و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تا محدوده منفی سقوط کرده بود.

    ماه گذشته پالایشگاه های چین که از تعطیلی های اعمال شده برای مهار گسترش ویروس کرونا خارج شده بودند، نفت بسیار ارزان آلاسکا، کانادا و برزیل را خریداری می‌کردند و از تخفیف‌های هنگفتی که بسیاری از درجات نفت خام به چین پیشنهاد می دادند بهره می بردند. این در شرایطی بود که هیچ تقاضایی از سایر نقاط دنیا برای نفت وجود نداشت.

    همچنین تخمین زده می‌شود چین در سه ماهه اول 2020 از شرایط قیمت پایین نفت استفاده کرده و با دو برابر مقدار قبلی ذخایر استراتژیک خود را پر کرده باشد. به این ترتیب چین با فرستادن واردات نفت خود به ذخایر استراتژیک به‌جای کاهش حجم واردات، به نحوی از بازار نفت دربحبوحه کاهش تقاضا حمایت کرده است.

    نفت خام چین در ماه آوریل با افزایش تقاضا برای سوخت و آغاز فعالیت پالایشگاه ها تا 9.84 میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

    برچسب ها