عصر خودرو

یک مقام نفتی ایران:

فریز نفتی باید بعد از افزایش تولید نفت ایران اجرا شود

عصر بازار- یک مقام نفتی ایران گفت: طرح فریز نفتی باید زمانی مورد بحث بیشتر قرار گیرد که کشورهایی که تولید خود را افزایش داده اند (عمدتا عربستان) تولید خود را کاهش دهند و ایران به سطح تولید قبل از تحریم ها برسد.

فریز نفتی باید بعد از افزایش تولید نفت ایران اجرا شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، منابع نفتی ایرانی گفتند، تهران معتقد است توافق جهانی بر سر توقف افزایش تولید برای کمک به افزایش قیمت ها کافی نیست، زیرا دنیا هم اکنون در حال تولید نفت زیادی است.

    بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران و همتایان قطری، عراقی و ونزوئلایی اش روز چهارشنبه در تهران گفت و گوهایی را برگزار کردند که هدف آن متقاعد کردن ایران به پیوستن توافق دوحه برای توقف افزایش تولید بود. این توافق در هفته جاری بین عربستان و روسیه، دو کشور بزرگ صادر کننده نفت جهان به دست آمد.

    زنگنه بعد از این نشست کلمات خود را با دقت انتخاب کرد و گفت، ایران، سومین تولید کننده بزرگ اوپک، به عنوان اولین گام برای برقراری توازن مجدد در بازارها و کمک به ترمیم قیمت ها نسبت به پایین ترین رقم در بیش از یک دهه گذشته، از این ابتکار حمایت می کند.

    اما در جریان گفت و گوها ایران بر موضع قبلی خود تاکید کرد و گفت که تهران به باز پس گیری سهم خود از بازار که در طی سال های تحریم از دست داده نیاز دارد.

    یک منبع نفتی نزدیک به گفت و گوها گفت: «مشکل موجود در بازار نفت مازاد عرضه است. باید کاری برای این بشکه های نفت اضافی انجام شود. توقف افزایش تولید کشورهایی که با حداکثر توان خود تولید می کنند کمکی به بازار نمی کند.»

    یک منبع دیگر ایرانی گفت، ایده فریز نفتی باید زمانی مورد بحث بیشتر قرار گیرد که «کشورهایی که تولید خود را افزایش داده اند (عمدتا عربستان) تولید خود را کاهش دهند و ایران به سطح تولید قبل از تحریم ها برسد.»

    عربستان و روسیه گفته اند ایده فریز تولید نفت می تواند اولین گام در مسیری درست برای برقراری توازن در بازار باشد، به شرطی که همه تولید کنندگان عمده از آن تبعیت کنند.
    اما این ایده تاکنون نتوانسته بازار را آنچنان که انتظار می رفت تحت تاثیر قرار دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها