عصر خودرو

نفت ۳۴ دلار شد

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش ۲۲ سنتی در جلسه قبل، امروز ۲۷ سنت دیگر افت داشت و به ۳۴ دلار و یک سنت رسید.

نفت ۳۴ دلار شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که افزایش بی سابقه حجم ذخایر نفت خام آمریکا نگرانی ها درباره مازاد عرضه جهانی را شدت بخشیده و بر تلاش های عربستان و روسیه برای محدود کردن تولید سایه افکنده است، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

    بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته 2.1 میلیون بشکه افزایش یافت و به 504.1 میلیون بشکه رسید.

    این در حالی بود که عادل عبدالمهدی، وزیر نفت عراق گفته گفت و گوها بین تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک برای یافتن راه هایی به منظور بازگشت به قیمت های «عادی» نفت ادامه خواهد داشت.

    تونی نونان، تحلیلگر شرکت میتسوبیشی ژاپن در توکیو گفت: «بازار انتظار دارد افزایش حجم ذخایر ادامه پیدا کند... عامل کلیدی در هر گونه توافقی (برای محدود کردن تولید) ایران است. اما ایران به وضوح اعلام کرده که می خواهد تولید خود را به سطح پیش از تحریم ها برگرداند.»

    نونان افزود: «همه چیز به پایان امسال اشاره دارد، یعنی زمانی که ایران به تولید 4 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. تا آن زمان فشار آنقدر بالا خواهد رفت که همه (برای توافق بر سر محدود کردن تولید) به پای میز مذاکره خواهند آمد.»

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش 22 سنتی در جلسه قبل، امروز 27 سنت دیگر افت داشت و به 34 دلار و یک سنت رسید.

    قیمت نفت خام آمریکا هم که دیروز 11 سنت کاهش یافته بود، امروز با 32 سنت کاهش دیگر به 30 دلار و 45 سنت رسید.

    پس از آنکه عربستان و روسیه تحت حمایت دیگر تولید کنندگان از جمله ونزوئلا و عراق بر سر توقف افزایش تولید در سطح ماه ژانویه توافق کردند، قیمت نفت در طی 3 روز منتهی به پنجشنبه بیش از 14 درصد افزایش یافت. ایران روز چهارشنبه بدون رفتن زیربار هرگونه تعهدی از این طرح حمایت کرد.

    موسسه بی ام آی ریسرچ روز جمعه در یادداشتی نوشت: «این توافق از نظر اینکه تولید کنندگان عمده را از افزایش تولیدشان باز می دارد دارای ارزش است. اما تاثیر چندانی بر عدم توازن موجود بین عرضه و تقاضا ندارد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها