عصر خودرو

کسری بودجه آمریکا رکورد زد

عصر بازار- کسری ماهانه بودجه آمریکا به بالاترین سطح خود رسید.

کسری بودجه آمریکا رکورد زد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا،  تنها در ماه آوریل، آمریکا 738 میلیارد دلار کسری بودجه داشته است که این رقم بیشترین کسری بودجه ثبت شده ماهانه در تاریخ معاصر این کشور محسوب می‌شود.

    از زمان شیوع کرونا و قرنطینه سراسری در آمریکا، دولت این کشور مخارج خود را به شدت افزایش داده است. تاکنون بیش از 80 هزار آمریکایی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-19 از دست داده اند و وزارت خزانه داری در نظر دارد سه تریلیون دلار دیگر تا پایان سال استقراض کند.

    یک مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا با ابراز نگرانی از رشد سرسام آور کسری بودجه این کشور گفت: این ارقام واقعا تعجب آور است و هیچ وقت فکر نمی کردم آن ها را ببینم.

    در 12 ماه منتهی به آوریل نیز کسری بودجه آمریکا به 1.48 تریلیون دلار رسیده که حدود 600 میلیارد دلار بیشتر از رقم ثبت شده در دوره مشابه منتهی به ماه قبل است.

    برای نخستین بار از سال 2012 کسری بودجه آمریکا از یک تریلیون دلار عبور کرده است. بخش بزرگی از کاهش درآمدهای دولت مربوط به لایحه کاهش مالیاتی بوده است که در سال 2017 تصویب شد و به گفته منتقدان طرح می تواند طی یک دهه تا نیم تریلیون دلار به کسری بودجه آمریکا اضافه کند. با این حال جمهوری خواهان به دنبال تصویب دور دوم لایحه کاهش مالیاتی هستند.

    دفتر کنترل بودجه آمریکا پیش بینی کرده است با تداوم روند استقراض کنونی حجم بدهی های آمریکا تا سال 2030 به بیش از 31 تریلیون دلار برسد.

    جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا پیش‌تر هشدار داده بود که رشد اقتصادی این کشور در سطح ناپایداری قرار دارد و می تواند قدرت بانک مرکزی برای مقابله با بحران های مالی و اقتصادی پیش رو را تضعیف کند. وی از نمایندگان کنگره خواسته است تا با اعمال محدودیت های بودجه ای بیشتر به این بانک در دستیابی به رشد پایدار کمک کنند.

    کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه ژانویه به یک تریلیون و 53 میلیارد و 997 میلیون دلار رسیده است تا بدین ترتیب نسبت کسری بودجه به تولید ناخاص داخلی این کشور به 4.84 درصد برسد. بین بازه زمانی 1980 تا 2019 بیشترین کسری بودجه آمریکا مربوط به سال 2010 با 8.965 درصد و بیشترین مازاد بودجه مربوط به سال 2000 با 2.37 درصد تولید ناخالص داخلی بوده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو