عصر خودرو

مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر:

انتشار اوراق سلف در بورس کالا بهترین راه برای تامین مالی صنایع است

عصر بازار- مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر در مورد تامین مالی ١١٢ میلیارد تومانی این شرکت طی هفته گذشته از طریق انتشار اوراق سلف در بورس کالا گفت :امروز راه دیگری برای تامین مالی صنایع باقی نمانده و بورس کالا بهترین گزینه برای تامین مالی است.

انتشار اوراق سلف در بورس کالا بهترین راه برای تامین مالی صنایع است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، ناصر تقی زاده با بیان مطلب فوق گفت: طی سال گذشته با انتشار اوراق سلف موازی سنگ آهن دانه بندی به میزان ٨٣ میلیارد تومان از بورس کالا تامین مالی کردیم که هفته گذشته نیز انتشار اوراق کنسانتره سنگ آهن آغاز شد که به تامین مالی ١١٢ میلیارد تومانی گل گهر منجر شد.

    مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر در پاسخ به این سوال که چرا این مسیر را برای تامین مالی انتخاب کرده اید؟ گفت: آیا امروز مسیر دیگری برای صنایع که به صرفه باشد وجود دارد؟ سیستم بانکی از تولیدکنندگان حمایت نمی کند و در این بین ابزاری در بورس کالا به وجود آمده که می تواند بخشی از نیازهای تولیدکنندگان برای تامین مالی را برطرف کند.
    تقی زاده در پایان اعلام کرد، تامین مالی صورت گرفته از بورس کالا برای استفاده و تکمیل بخشی از طرح های توسعه ای گل گهر انجام شد.
    براساس این گزارش، شرکت سنگ آهن گل گهر، روز دوشنبه (26 بهمن ماه) ، اوراق سلف موازی استاندارد 750 هزار تن کنسانتره سنگ آهن را  با قیمت یک میلیون و 495 هزار ریال به ازای هر تن در برابر تقاضای سه میلیون و 380 هزار تن منتشر کرد که کل اوراق منتشره در ثانیه اول معامله شد. اندازه هر قرارداد یک تن کنستانتره سنگ آهن و  روش عرضه اولیه آن به صورت گسترده و قیمت ثابت بوده و  سقف حجم هر سفارش نامحدود بود. همچنین بازده این اوراق در سررسید نیز بین 25 تا 28 درصد است.
    گفتنی است، معاملات ثانویه این اوراق از تاریخ 10 اسفند امسال لغایت 26 بهمن سال 95 ادامه خواهد داشت که قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه همان قیمت اولیه به علاوه سود معادل 22 درصد روز شمار ساده سالانه خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها