عصر خودرو

با جهش قیمت گوشت و تخم‌مرغ

قیمت کالا در سوپرمارکت‌های آمریکا با بیشترین جهش ۴۶ ساله روبرو شد

عصر بازار- در ماه آوریل(فروردین-اردیبهشت) با هجوم آمریکایی‌ها به سوپرمارکت‌ها برای ذخیره مواد غذایی در منزل جهت گذران قرنطینه کرونا، قیمت گوشت، تخم مرغ، سریال صبحانه و شیر در آمریکا، به شدت جهش کرد.

قیمت کالا در سوپرمارکت‌های آمریکا با بیشترین جهش ۴۶ ساله روبرو شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) با هجوم آمریکایی‌ها به سوپرمارکت‌ها برای ذخیره مواد غذایی در منزل جهت گذران قرنطینه کرونا، قیمت گوشت، تخم مرغ، مواد غذایی صبحانه و شیر در آمریکا، به شدت جهش کرد.

    وزارت کار آمریکا دیشب گزارش داد که قیمتی که مصرف‌کنندگان آمریکایی بابت کالاهای سوپرمارکتی پرداخت کرده‌اند 2.6 درصد جهش کرده است که این بزرگترین جهش قیمت یک ماهه آنها از 1974 تا کنون است. افزایش قیمت کالاها بسیار گسترده بود و از آیتم‌هایی نظیر کلم بروکلی و گوشت گرفته تا تن ماهی و جو را تحت تأثیر قرار داد.

    قیمت کالاهای دسته گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ 4.3 درصد جهش کرد، میوه و سبزیجات 1.5 درصد بالا رفت، موادغذایی صبحانه و محصولات دسته آرد 2.9 درصد گران شدند و محصولات لبنیاتی 1.5 درصد بالا رفتند.

    این اتفاق (رشد قیمت کالاهای سوپرمارکتی) در حالی رخ داد که در ماه آوریل با سقوط شدید قیمت نفت و بنزین، در مورد کالاهای دیگر شاهد تورم منفی بودیم. تورم آمریکا در ماه آوریل به طور کلی 0.8 درصد کاهش یافت که این بزرگترین کاهش تورم از 2008 تا کنون بود.

    برچسب ها