عصر خودرو

دومین کشتی گندم اهدایی هند برای افغانستان وارد چابهار می‌شود

عصر بازار- دومین کشتی حامل گندم کمکی دولت هند به مردم افغانستان فردا/دوشنبه وارد بندر چابهار ایران می‌شود.

دومین کشتی گندم اهدایی هند برای افغانستان وارد چابهار می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، خبرگزاری "ای ان آی" هند روز یکشنبه به نقل از منابع وزارت بازرگانی هند گزارش داد که دومین کشتی حامل کمک های دولت هند به مردم افغانستان فردا وراد بند چابهار می شود تا 75 هزار تن کالا از جمله گندم و دیگر کالاهای مورد نیاز مردم افغانستان را از خاک ایران به آن کشور برساند.

    براساس این گزارش، قرار است این محموله پس از تخلیه از کشتی و انجام تشریفات گمرکی از طریق مرز "میلک" میان ایران و افغانستان به ولایات هرات، قندهار، بغلان، کابل و بلخ در افغانستان انتقال داده ‌شود

    سفارت هند در کابل امروز در یک پیام توئیتری اعلام کرد که این محموله کمکی بزرگ که بیشتر شامل گندم می شود از بندر "کاندلا"ی هند حرکت کرده و بعد از ورود به چابهار در روز دوشنبه، هفته آینده وارد افغانستان خواهد شد.

    گمرک بندر کاندلا دیروز در پیامی به گمرک بندر چابهار اعلام کرد که کشتی کاشان، حامل 10 هزار و 24 تن گندم به تعداد 435 کانتینر فردا وارد بندر چابهار می‌شود تا کمک های بشر دوستانه هند را در شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا از طریق دریا و سپس خشکی به مردم افغانستان برساند.

    طاهر غدیری، کاردار افغانستان در دهلی نو نیز روز پنجشنبه در یک پیام توئیتری گفته بود که محموله بعدی کمک های هند به افغانستان شامل کمک 10 هزار تنی نیز طی سه روز آینده به دست مردم کشورش می رسد و نخستین محموله نیز 5 هزار تن بود که از همین مسیر چابهار و مرز نیمروز به افغانستان رسیده بود.

    وینای کومار، سفیر هند در کابل نیز اعلام کرد که ماه گذشته دولت هند یک کمک 5 هزار 22 تنی از گندم را از راه چابهار به افغانستان ارسال کرده بود.

    برچسب ها