عصر خودرو

معاون وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد:

تدوین پیش‌نویس بسته حمایت از صادرات غیرنفتی نهایی شد

نگاه ویژه به صادرات فرش دستباف داریم

عصر بازار- معاون وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران از نهایی شدن تدوین پیش نویس بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۳۹۹ در کارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خبر داد.

تدوین پیش‌نویس بسته حمایت از صادرات غیرنفتی نهایی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، حمید  زادبوم با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس ابلاغ معاون اول رئیس جمهور، کمیته منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی موظف است پس از تدوین بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال 1399 شامل چارچوب منابع و هزینه کرد بودجه مشوق‌های صادراتی و همچنین برنامه‌های سایر دستگاه‌ها از جمله گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ملی استاندارد،  وزارت راه و شهرسازی، وزارت امورخارجه، وزارت نیرو و همچنین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق‌های تعاون و اصناف کشور نسبت به ارائه آن به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی جهت تصویب نهایی و ابلاغ اقدام نماید .

    وی ضمن قدردانی از ابتکار عمل وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین قائم مقام وزیر در امور بازرگانی، افزود: پیش نویس تهیه شده حاصل ساعت‌ها بحث کارشناسی است و کلیه اعضای کارگروه توسعه صادرات، در ارائه نظرات خود جهت درج در این بستۀ حمایتی مشارکت فعال داشته‌اند.

    زادبوم عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده به نظر می رسد در صورت اجرای بستۀ حمایت از صادرات سال 99 نیل به اهداف از پیش تعیین شدۀ صادرات غیر نفتی در سال جاری، به عنوان پیشران توسعه، دور از دسترس نباشد ‌.

    معاون وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به متغیرهای اثر گذار بر تجارت خارجی کشور از جمله شیوع ویروس کرونا بیان داشت: تمرکز اولویت برنامه‌های حمایتی مندرج در بسته حمایت از صادرات سال 99 شامل حمایت از ایحاد و توسعه زیرساخت‌های تجاری از جمله پایانه‌های صادراتی، انبارهای مرزی، سردخانه جهت دپوی محصولات صادراتی،‌ کانتینرهای یخچال‌دار و همچنین حمایت ویژه از صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

    وی با اشاره به موضوعات مطروحه در کارگروه توسعه صادرات، نگاه ویژه به صادرات فرش دستباف را از دیگر اولویت‌های سال‌جاری بسته حمایت از صادرات غیر نفتی دانست.

    گفتنی است، سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان برنامه و بودجه، صندوق توسعه ملی، وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، پنج عضو کارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی  هستند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو