عصر خودرو

لیدرهای بورس در پسابرجام به روایت یک تصویر(اینفوگرافیک)

عصر بازار- کدام صنایع بورسی بیشترین رشد را در دوره پسابرجام داشتند؟

لیدرهای بورس در پسابرجام به روایت یک تصویر(اینفوگرافیک)
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، از ابتدای دی صنایع بورسی به خصوص صنایع پیشگامی که در بزنگاه‌های هسته‌ای، همیشه در کانون توجه فعالان بازار قرار داشتند، روند صعودی را در پیش گرفتند. پس از رفع نهایی تحریم‌های بین‌المللی در حالی‌که هراس از تکرار روند گذشته و نزول قیمت‌ها وجود داشت، اما تفاوتی که عمده کارشناسان بر آن تاکید داشتند و حذف ریسک سیستماتیک سیاسی از بورس، عاملی بود برای شتاب بیشتر صنایع بورس تهران.

    در میان 37 گروه بورسی گروه سایر معادن با رشد 53.3 ‌درصدی بیشترین رشد را از 26 دی تا پایان معاملات هفته گذشته ثبت کرد.

    صنعت خودرو که با انعقاد قراردادهای خارجی بیشترین توجه بازار را در هفته‌های اخیر به خود جلب کرده بود، رشد بیش از 53‌درصدی را تجربه کرد.

    انعقاد قرارداد با خودروسازان بزرگ دنیا و حضور سرمایه‌های خارجی، خوش‌بینی را نسبت به خروج از رکود کنونی در این صنعت و جبران زیان‌های گذشته در سال‌های آتی افزایش داد.

    گروه بانکی که همیشه به عنوان لیدر اصلی معرفی می‌شد، در این مدت تحت فشار سنگین عرضه‌های حقوقی و بازارگردان‌های سهام رشد کمتری را تجربه کرد (11.5 درصد).

    بر اساس این گزارش، گروه فلزات اساسی و همچنین کانه‌های فلزی که در ماه‌های گذشته با نزول شدید قیمت جهانی کالا در بازار جهانی شیب تند نزولی را تجربه می‌کردند، با تغییر انتظارات نسبت به بازار و همراه با رشد دسته‌جمعی صنایع بورسی به ترتیب با رشد 26 و 23 درصد مواجه شدند. صنعت شیمیایی، بزرگ‌ترین گروه بورسی، نیز از روز پس از رفع نهایی تحریم‌های بین‌المللی با رشد 13‌درصدی شاخص مواجه شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها