عصر خودرو

افت ۱۴ هزار میلیارد تومانی تولید نفت در ۵ سال اخیر+نمودار

عصر بازار- گزارش‌های بانک مرکزی نشان از کاهش ۱۴.۳ هزار میلیارد تومانی درآمد و تولید ناخالص ملی در بخش نفت طی پنج سال اخیر دارد.

افت ۱۴ هزار میلیارد تومانی تولید نفت در ۵ سال اخیر+نمودار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، آمارهای بانک مرکزی در حوزه درآمد و تولید ناخالص ملی از نفت نشان از کاهش دارد؛ به طوری که این شاخص در سال 1389 چیزی در حدود 35.1 هزار میلیارد تومان بوده که در سال 1393 به 20.8 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. این کاهش 14.3 هزار میلیارد تومانی در درآمد و تولید ناخالص ملی از نفت در حالی است که یک روند کاهشی از سال 89 تا 92 در این شاخص دیده می‌شود.

    در عین حال، با وجود کاهش سه ساله درآمدهای ناخالص ملی در حوزه نفت، سال گذشته این شاخص با افزایش روبرو بوده است تا با جبران یک هزار میلیارد تومانی در نهایت روی عدد 20.8 هزار میلیارد تومان بایستد.

    آن‌طور که مقایسه آماری بانک مرکزی نشان می‌دهد، در سال 92 این درآمدها با کاهش 8.9 درصدی روبرو بوده‌اند که در سال بعد کمی جبران شده است. بر همین اساس درآمد و تولید ناخالص ملی از نفت در سال 93 با افزایش 4.8 درصدی روبرو بوده است. کاهش 14.3 هزار میلیارد تومانی درآمد و تولید ناخالص ملی از نفت نشان از کم شدن سهم نفت در تولید ناخالص ملی دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها