عصر خودرو

عراق قصد اصلاح قراردادهای نفتی با شرکت‌های خارجی را دارد

عصر بازار- نخست وزیر جدید عراق قصد دارد سهم بازار نفت این کشور را احیا کند و با شرکتهای بزرگ نفت دنیا در مورد قراردادهای نفتی مذاکرات دوباره ای داشته باشد.

عراق قصد اصلاح قراردادهای نفتی با شرکت‌های خارجی را دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، نخست وزیر جدید عراق که در ساعات اولیه روز پنجشنبه از مجلس این کشور رای اعتماد گرفت، قصد دارد سهم بازار نفت دومین تولیدکننده بزرگ اوپک را احیا کند و با شرکتهای بزرگ نفت دنیا در مورد قراردادهای نفتی مذاکرات دوباره ای داشته باشد.

     مصطفی الکاظمی که پیش از این رئیس سازمان اطلاعات ملی عراق بود لیست اقدامات برنامه دولت را که پارلمان عراق در روز پنج شنبه به آن رای داد، در وب سایت آن منتشر کرد.

    طبق این برنامه، عراق باید مذاکراتی جدی برای بازگرداندن سهم صادرات نفت خود که به تازگی کاهش یافته است، برگزار کند.

     تولید نفت عراق در ماه آوریل ضربه سختی خورد و این کشور 110 هزار بشکه در روز از تولید خود را به خاطر کاهش پایین تقاضا برای سوخت از دست داد. کمبود منابع برای ذخیره نفت باعث شده پالایشگاههای عراق به شدت فعالیت خود را کاهش دهند. تولید نفت عراق در ماه آوریل 4.54 میلیون بشکه در روز بود.

    برخلاف سایر تولید کنندگان عضو اوپک مثل عربستان و امارات که در تولید نفت خود در ماه آوریل رکورد زدند، عراق نتوانست علی رغم پایان یافتن قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش در ماه مارس، شیرهای نفت خود را باز کند.

     عراق  با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی های ناشی از آن که صنعت نفت آن را مختل کرده دست و پنجه نرم می کند. این کشور از شرکت پتروناس مالزی خواسته کارکنان خود را در ماه مارس تخلیه کند و تولید از میدان نفتی الغرافه را که 90 هزار بشکه در روز تولید داشت متوقف کرده است.

     عراق همچنین قصد دارد یک هیئت نمایندگی برای مذاکره در مورد اصلاح قراردادهای خدمات فنی با شرکت‌های نفت بین المللی تشکیل دهد.

    برچسب ها