عصر خودرو

هفته سبز بورس به روایت یک نمودار

شاخص بورس از کجا به کجا رسید؟

عصر بازار- در مجموع شاخص کل در هفته‌ای که گذشت روندی صعودی را در پیش گرفت؛ اگر چه این شاخص در بعضی از روزها در فاز منفی قرار داشت.

شاخص بورس از کجا به کجا رسید؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،  از آغاز معاملات روز شنبه در هفته‌ای که گذشت، نماگر بازار بر روی رقم 77هزار و 497.9 واحد قرار داشت که با توجه به فاز اصلاحی قیمت‌ها روندی نزولی در پیش گرفت و به کانال 76 هزار واحدی وارد شد که به نظر می‌رسد این استراحت و اصلاح قیمت‌ها در بازار بعد از صعودهای پی‌در پی که این شاخص داشت باعث شد تا به نظر برسد که شاخص حبابی نشده باشد.

    اما بعد از آن در روزهای یکشنبه و دوشنبه شاخص بورس مثبت شد و دوران سبزپوشی را تجربه کرد که در مجموع توانست در روز دوشنبه کانال 77 هزار واحدی را فتح کند.

    بر اساس این گزارش، در روز سه‌شنبه اخیر نیز، با وجود اخباری در خصوص کاهش نرخ سود بانکی انتظار می‌رفت که شاخص بورس باز هم به روند صعودی خود ادامه دهد؛ اما رفتار شاخص اینچنین نبود و بازار تحت تاثیر تشدید عرضه‌ها به مدار منفی بازگشت و نسبت به روز گذشته خود 0.3 درصد کاهش یافت و در آخر معاملات این روز شاخص در ارتفاع 71 هزار و 141.60 واحدی ایستاد.

    اما به طور کلی شاخص کل بورس در پایان معاملات هفته، مسیری سبز را برای خود رقم زد و در پایان معاملات خود، در ارتفاع 77 هزار و 888 واحدی ایستاد که نسبت به آغاز معاملات در این هفته 390 واحد افزایش داشته است. عرضه اولیه شرکت پتروشیمی فجر یکی از اتفاقات مهم بازار بورس در این روز بود که هشت درصد شرکتی با سرمایه 250 میلیارد تومان عرضه شد.

    همچنین در این مدت گروه‌های خودرو و بانکی‌ها برترین گروه‌های این بازار بودند که داد و ستدهای بسیاری به خود اختصاص دادند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها