عصر خودرو

معاون پژوهش های حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام:

شرایط پسابرجام استقبال سرمایه گذران خارجی برای حضور در ایران را افزایش داده است

عصر بازار- معاون پژوهش های حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بازار مناسب و امنیت کم سابقه در کشور در پسابرجام استقبال سرمایه گذران خارجی برای حضور در ایران را افزایش داده است.

شرایط پسابرجام استقبال سرمایه گذران خارجی برای حضور در ایران را افزایش داده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حسین میرمحمد صادقی افزود: پس از گذشت نزدیک به 10 سال که تحریم ها بصورت جدی وجود داشته اکنون فعالان اقتصادی از دانش لازم برای اینگونه مواجهه با فعالان اقتصادی خارج از کشور برخوردار نیستند.

    وی بیان کرد: از این رو برای کسب موفقیت لازم در پسا برجام باید زمینه آموزش لازم برای فعالان اقتصادی کشور فراهم شود.
    میرمحمدصادقی گفت: برنامه های آموزشی لازم برای فعالان اقتصادی باید در حوزه های مختلف همچون بازاریابی، شیوه راهیابی به بازارهای جهانی و شیوه های فعالیت گمرکی اجرا شود.
    رئیس موسسه آموزشی پژوهشی اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: خصوصی سازی واقعی در اقتصاد کشور صورت نگرقته و این در حالی است که این امر در اصل 44 و از تاکید های رهبر فرزانه انقلاب است.
    میرمحمد صادقی گفت: هم اکنون که در شرایط پسا برجام قرار داریم لازمه اصلی موفقیت فعال شدن بخش خصوصی است.
    وی یادآورشد: دولت ها بطور معمول نشان دادند که تاجران خوبی نیستد و همین امر فعال کردن بخش خصوصی را بیش از پیش ضرورت بخشیده است.
    میرمحمد صادقی گفت: اتاق بازرگانی باید با توجه به نقش و جایگاهش بستر ساز فعالیت بخش خصوصی در داخل و خارج از کشور شود.
    وی یادآورشد: با روی کار آمدن دولت جدید شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی ایجاد شده که این امر می تواند به فعال تر شدن بخش خصوصی در عرصه اقتصاد کمک کند.
    میرمحمدصادقی گفت: دولت ها همواره به ظرفیت های خود نگاهی درآمدزا دارند و فکر می کنند با واگذاری آن منبع درآمد خود را از دست می دهند ولی اگر در این شرایط نگاه ملی داشته باشند واگذاری فعالیت های اقتصادی به بخش خصوصی به نفع نظام و دولت خواهد بود.
    وی در ارتباط با مزیت های خصوصی سازی اقتصاد گفت: بخش خصوصی علاوه بر اینکه انگیزه و ابتکار بیشتری دارد از قابلیت بیشتری برای ارتباط با همتایان خارجی خود برخوردار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها