عصر خودرو

پس از دیدار با همتایان اوپکی

زنگنه: تصمیم تثبیت تولید نفت مورد حمایت ایران است

عصر بازار- وزیر نفت ایران پس از پایان نشست چهار جانبه تهران، گفت: ایران از هر اقدامی به منظور تثبیت شرایط بازار و بهبود قیمت نفت خام حمایت می کند.

زنگنه: تصمیم تثبیت تولید نفت مورد حمایت ایران است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایسنا، بیژن زنگنه، وزیر نفت عصر امروز (چهارشنبه ٢٨ بهمن ماه) پس از نشست مشترک با وزیران نفت سه کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) گفت: پیرو جلسه ای که دیروز میان وزیران نفت عربستان، روسیه، قطر و ونزوئلا در دوحه برگزار شده بود، امروز جلسه ای در تهران و به میزبانی وزارت نفت ایران برگزار شد و وزیر صنعت و انرژی قطر، به عنوان رئیس دوره ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، وزیر نفت عراق و وزیر نفت ونزوئلا در تهران حضور یافتند.

    زنگنه تصریح کرد: امروز جلسه خوبی داشتیم و گزارش جلسه دیروز به ما داده شد، ما از همکاری میان اوپک و غیر اوپک استقبال می کنیم.

    وزیر نفت افزود: تصمیمی که گرفته شد برای این که اعضای اوپک و غیر اوپک سقف تولید خود را به منظور تثبیت بازار و بهبود قیمت ها به نفع مصرف کننده و تولیدکننده، نگه دارند مورد حمایت ما نیزهست.

    وزیر نفت اظهار کرد: اگر چه این گام نخست است و گامهای بعدی نیز باید برداشته شود، اما این آغاز همکاری میان کشورهای عضو و غیر عضو برای بهبود وضعیت بازار جای خوشحالی دارد و ما نیز از هر اقدامی برای تثبیت بازار و بهبود قیمتها حمایت می کنیم.

    زنگنه همچنین با اشاره به اینکه در جلسه امروز وضع ایران و بازگشت کشوردر پساتحریم تشریح شد، افزود: در این باره با وزیران نفت و انرژی عراق، قطر و ونزوئلا بحث کردیم و آنها با نگاه منطقی به این واقعیت نگاه کردند و من امیدوارم که در آینده با تلاشهایی که آغاز شده در آینده شاهد بهبود وضع بازار باشیم.

    زنگنه درباره تاثیر نشست اخیر اعضای اوپک و غیراوپک بر قیمتها گفت: برای دیدن تاثیر آن بر قیمتها باید صبر کرد.

    وزیر نفت درباره ادامه همراهی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک گفت: همانطور که بیان کردم این گام نخست است و باید نگاه مثبتی به آن داشته باشیم، اما فکر می کنم همه قبول دارند که باید بر وضع و واکنشهای بازار نظارت داشته باشیم و برای اقدامهای بعدی چنانچه نیاز باشد، مشورت کنیم.

    زنگنه با اشاره به اعلام آمادگی برخی کشورهای غیر عضو اوپک برای همکاری، تصریح کرد: همانطور که به من گفته شد روسیه، به عنوان بزرگ ترین تولید کننده نفت جهان، عمان و دیگر کشورها نیز اعلام پیوستگی کرده اند ، که این گام مثبتی به شمار می آید و ما با آن برخورد مثبتی داریم و این آغاز خوبی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها