عصر خودرو

مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در گفتگو با «عصر بازار»؛

۵۵۰ کد سرمایه گذار خارجی در بورس

عصر بازار- روند مراجعات به بازار سرمایه افزایش پیدا کرده است. از همین رو ۲۷۰ نفر سرمایه گذار خاری از ابتدای سال تاکنون از بورس تهران بازدید کردند و در حال حاضر ۵۵۰ کد سرمایه گذار خارجی در بورس داریم که متشکل از ۴۰۰ تا حقیقی و ۱۰۰ تا هم حقوقی می باشند.

۵۵۰ کد سرمایه گذار خارجی در بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، حسن قالیباف اصل مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در خصوص چشم انداز بازار با توجه به عرضه ها بیان کرد: توسعه ابزار بدهی یکی از چشم اندازهای بازار است و  با توجه به بودجه دولت در حوزه تامین مالی از طریق ابزار بدهی  که حدود 40 هزار میلیارد تومان برای سال 95  است  توسعه و پذیرش ابزار بدهی به بازار سرمایه چشم انداز مناسبی را ارائه کرده است.

    قالیباف اصل با اشاره به سالگرد اقتصاد مقاومتی نیز گقت: روز جاری همایش حاکمیت شرکتی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برگزار شد زیرا حاکمیت شرکتی از موضوعات نسبتا جدید در دنیا است و می تواند به شفافیت اقتصاد، پاسخگویی و مسئولیت پذیری شرکت ها کمک می کند.
    مدیر عامل شرکت بورس اذعان داشت: افزایش حضور سرمایه گذاران ، رشد سبد بازار ، ورود شرکت های جدید و سرمایه گذار جدید در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی می باشد.
    وی درخصوص سرمایه گذاران خارجی بیان کرد: روند مراجعات به بازار سرمایه افزایش پیدا کرده است. از همین رو 270 نفر سرمایه گذار خاری از ابتدای سال تاکنون  از بورس تهران بازدید کردند و در حال حاضر 550 کد سرمایه گذار خارجی در بورس داریم که متشکل از 400 تا حقیقی و 100 تا هم حقوقی می باشند.
    وی درباره قیمت سهام نیز گفت: قیمت بر اساس عرضه و تقاضا لحاظ می شود و عکس العمل  بازار نسبت به اخبار متفاوت می باشد از همین رو باید اجازه داد تا بازار به روند خود ادامه دهد.
    قالیباف اصل ادامه داد: ورود نقدینگی به بازار با اجرای برجام و حذف تحریم که از عوامل ابهام در حوزه بین المللی بود صورت پذیرفت اما از سویی ابهام در هره مالکانه معادن  یا بلاتکلیفی در برخی از شرکت ها همانند مسائل مربوط به نرخ خوراک پتروشیمی هنوز ابلاغ نشده است.
    وی گفت: به میزان افزایش شفافیت در بازار سرمایه، سرمایه گذار بهتر میتواند برای آینده تصمیم گیری و برنامه ریزی کند و در نهایت این امر، بازار سرمایه را به استاندارد های بین المللی نزدیک تر خواهد شد.
    مدیر عامل شرکت تهران در خصوص احتمال افزایش عرضه های اولیه تا پایان سال اظهار داشت : در حال حاضر لیزینگ ملت آمادگی لازم برای عرضه در بازار سهام را دارد  از همین رو، سهامدار لیزینگ ملت تا پایان سال می تواند عرضه در بورس داشته باشد.
    قالیباف اصل با اشاره به روند عرضه ها بیان کرد: سهامداران عمده در دوران رکود تمایل به عرضه سهام در دوران رکود به دلیل کاهش قیمت ها ندارند. از همین رو به طور قطع بازار پر رونق بازار عرضه می باشد و در حال حاضر فرصت لازم برای سهامداران ایجاد شده است.
    وی خاطرنشان کرد: پذیرش شرکت پتروشیمی فجر در ششم مهر ماه صورت گرفت اما به دلیل شرایط رکودی بورس و عدم تمایل سهامدار عمده با توجه به وضعیت بازار، امروز عرضه سهام این شرکت انجام شد. با این حال، عرضه 8 درصدی سهام شرکت پتروشیمی فجر با سرمایه 250 میلیارد تومان و با قیمت 2800 میلیارد تومانی جذب بازار گردید، همچنین این شرکت متعهد شد که  2 درصد از مابقی سهام را در روز های آینده با توجه به کشش بازار عرضه کنند.
    قالیباف اصل اذعان داشت: تامین سرمایه امید به عنوان اولین تامین سرمایه در بورس پذیرش شد اما درج آن تا کنون صورت نگرفته است.
    وی تصریح کرد: پذیرش شرکت کارخانجات دارویی سبحان در بورس انجام شده است، با توجه به اینکه این شرکت حدود 5، 6 سال در فرابورس حضور داشت، با احراز شرایط مناسب طی هفته آینده به بورس منتقل می شود.
    مدیر عامل شرکت بورس ابراز داشت: در سویی دیگر، شرکت مدیران خودرو درخواست پذیرش در بورس را داده است و فرآینده آن در سال 95 صورت می پذیرد.
    وی گفت: هفته آینده جلسه هیات پذیرش با توجه به اینکه هلدینگ دارویی شفا دارو برنامه های مربوط به پذیرش را در بازار سهام انجام داده است در جلسه طرح خواهد شد و امیدواریم پذیرش این شرکت مورد تایید قرار گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها