عصر خودرو

رئیس بزرگترین بانک سرمایه‌گذاری نروژ:

سرمایه‌گذاری در نفت سودآور است؛ اما نه برای کسانی که قلبشان ضعیف است!

عصر بازار- بر اساس اظهارات رئیس بزرگترین بانک نروژ، واردشدن سریع به بازار نفت -در حالی که قیمت‌ها هنوز پایین است- می‌تواند برای سرمایه‌گذاران سودمند باشد؛ اما نه برای آنها که قلبی ضعیف دارند!

سرمایه‌گذاری در نفت سودآور است؛ اما نه برای کسانی که قلبشان ضعیف است!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، پیتر بنک، رئیس بانک سرمایه‌گذاری DNB اعلام کرد: «در حالی که قیمت‌های پایین‌ نفت باعث شده تا سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها برای کسب سود دو بار فکر کنند، کسانی که در ارزیابی خود اعتماد به نفس دارند و حاضر به ریسک‌پذیری هستند در صنعت خدمات نفتی از ارزش افتاده پول زیادی را کسب خواهند کرد.»

    وی در مصاحبه‌ای در اسلو اعلام کرد: «شما برای حرکت در چنین بازارهایی باید خیلی شجاعت داشته باشید. ولی تاریخ نشان داده کسانی که به درک غلطی از این موضوع برسند، ضرر کرده و کسانی که درک صحیحی از آن داشته باشند ثروتمند خواهند شد.»

    در حالی که نفت برنت کمتر از بشکه‌ای 35 دلار قیمت دارد، شرکت‌های خدماتی در بزرگترین تولیدکننده نفت غرب اروپا در حال له شدن هستند. قیمت سهام سقوط کرده و پراکندگی اعتبار برای حفاران و عرضه‌کنندگان مخازن نفتی در حال محدود شدن است.

    رئیس بزرگترین بانک نروژ اظهار داشت:‌ «افرادی که در فکر خرید شرکت دیگری هستند، تکالیف خود را به خوبی انجام داده‌اند. قماری در کار نیست. بیشتر شرکت‌ها مشتاق به یادگیری هستند. آنها خود را برای انجام حرکت آماده می‌کنند.»

    بر اساس اظهارات بنک، معاملات در سه‌ماهه دوم سال ممکن است حرکت رو به رشد خود را شروع کنند، در هر دو بخش خدمات نفتی و تولید و اکتشاف، فاصله میان خریدار و فروشنده در ماه‌های گذشته کم شده است.

    بنک ادامه داد: «شرکت‌های درگیر با نفت بیشتری برای افزایش سهام خود یا انجام کاری ساختاری به منظور بالاماندن در چنین شرایطی نیاز دارند.»

    این بانکدار استدلال کرد در صورت موجود بودن سرمایه، شرکت‌ها برای افزایش زودهنگام سهام باید هرچه زودتر اقدام کنند. شرکت‌های با نقدینگی بالا در حضور خود در بازار سهام باید مدیریت کرده و به اندازه کافی افزایش سرمایه دهند در حالی که شرکت‌های کوچکتر نیاز به قرارداد با وام‌دهندگان و موسسه‌های اعتباری دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها