عصر خودرو

بعیدی‌نژاد:

بانک مرکزی و ۱۵ بانک‌ دیگر به سوئیفت متصل شدند

عصر بازار- رئیس هیات کارشناسی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت که بانک مرکزی و ۱۵ بانک دیگر ایرانی با موفقیت مراحل فنی اتصال به سوئیفت را طی کرده و تمامی آنها به این شبکه پیام‌رسان متصل شدند.

بانک مرکزی و ۱۵ بانک‌ دیگر به سوئیفت متصل شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا،  حمید بعید‌ی‌نژاد روز چهارشنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: حتما برخی از دوستان محدودی که بیش از یک ماه است مرتب و به طور پیوسته در جدیت نهایی شدن رویه اجرایی بانک مرکزی و دیگر بانک‌های ایران برای وصل شدن به شبکه پیام‌رسانی سوئیفت تردید و تشکیک می‌کردند، امروز متعجب هستند. اما ما در چندین مرحله به این دوستان عزیز توضیح دادیم که تحریم سوئیفت از همان روز اول اجرایی شدن برجام برداشته شده است و تنها موضوعی که باقی‌مانده این است که بانک‌های ایرانی ملزومات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم برای وصل شدن به سوئیفت را فراهم کنند.

    ما حتی به این دوستان توصیه کردیم که اعتبار خود را بر اساس یک موضع نادرست بنا نکنند، چرا که وصل شدن بانک‌های ایرانی به سوئیفت فقط یک موضوع فنی است و حتما انجام خواهد شد. اما به هر صورت امروز خوشحالیم که بانک مرکزی و 15 بانک دیگر ایرانی با موفقیت این مراحل فنی را طی کردند و تمامی آنها به سوئیفت وصل شدند.

    قطعا وصل شدن به سوئیفت کار تبادل بانک‌های ایرانی با بانک‌های خارجی را تسهیل خواهد کرد و موفقیت بزرگی برای عادی شدن روابط بانکی کشورمان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها