عصر خودرو

واکنش معکوس بازار به طرح فریز نفتی

قیمت نفت کاهش یافت

عصر بازار-قیمت نفت در معاملات امروز و یک روز پس از ارائه طرح فریز نفتی رو به کاهش گذاشت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۳۱ دلار و ۹۳ سنت معامله شد.

قیمت نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که با اعلام مخالفت ایران با توافق دوحه، تردیدها درباره موفقیت طرح فریز تولید نفت افزایش یافته است، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 0.8 درصد کاهش به 28 دلار و 82 سنت رسید، در حالی که قیمت نفت برنت نیز 0.8 درصد افت داشت و به 31 دلار و 93 سنت رسید.
    روز سه شنبه، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت پس از افزایش 7.1 درصدی در معاملات وسط روز، در پایان معاملات روزانه 1.4 درصد کاهش یافت. قیمت نفت برنت هم که در اواسط روز به دلیل امیداوری به توافق فریز تولید 6.5 درصد افزایش یافته بود، در پایان معاملات 3.6 درصد کاهش یافت.
    قیمت نفت روز سه شنبه به دلیل امیدواری ها به بحث های صورت گرفته در قطر افزایش داشت. اما وقتی عربستان و روسیه توافق کردند که به جای کاهش تولید، افزایش تولیدی نداشته باشند، افزایش قیمت ها خنثی شد. قطر و ونزوئلا هم قبلا توافق کرده بودند که در این طرح مشارکت کنند، اما این توافق مشروط به مشارکت دیگر تولید کنندگان بود.
    ایران که در گفت و گوهای روز سه شنبه حضور نداشت، قصد دارد تولید خود را بعد از لغو تحریم ها افزایش دهد و سهم از دست رفته خود از بازار را پس بگیرد.
    روز چهارشنبه یک مقام نفتی ایرانی گفت، اینکه از ایران خواسته شود سطح تولید خود را ثابت نگه دارد، حرفی غیرمنطقی است.
    مهدی عسلی گفت: «درخواست از ایران برای فریز تولید نفتش غیرمنطقی است... زمانی که ایران تحت تحریم بود، برخی کشورهای تولید خود را افزایش دادند و موجب افت قیمت نفت شدند... چگونه آنها انتظار دارند که ایران اکنون همکاری کند و هزینه بپردازد؟»
    ناظران بازار چندان به این توافق خوش بین نیستند، زیرا نه تنها اجرایی شدن آن به موافقت ایران و عراق نیاز دارد، بلکه حتی در صورت عملی شدن بعید است مشکل مازاد عرضه در بازار را حل کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها