عصر خودرو

با استفاده از فناوری بلاک چین:

سیستم تسویه و پایاپای بورس ژاپن به روز می شود

عصر بازار- شرکت فناوری آی بی ام ژاپن و گروه بورس اوراق بهادار ژاپن، اپراتور اصلی بورس توکیو، برای استفاده از تکنولوژی بلاک چین، همکاری نزدیکی را آغاز کردند.

سیستم تسویه و پایاپای بورس ژاپن به روز می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، گروه بورس ژاپن با همراهی شرکت آی بی ام ژاپن در نظر دارد تا برای عملیات پس از معاملات و تسویه اوراق و بدهی های خود از فناوری بلاک چین استفاده کند.

    بر اساس این گزارش، اپراتور بزرگ ترین بورس اوراق بهادار آسیا با شرکت آی بی ام در این زمینه تفاهم نامه همکاری به امضا رسانده است.

    فناوری بلاک چین که بیشتر در معاملات بیت کوین استفاده می شود، یک پایگاه داده‌ توزیع شده است که هر شخصی می‌تواند در آن اعتبار معاملات را بررسی کند.

    فناوری بلاک‌چین در معاملات بیت کوین، تقریباً مانند امضای دیجیتال عمل می‌کند و امکان انتقال اطلاعات از یک مکان به مکان دیگر را با امنیت بالا فراهم می سازد. بلاک‌چین یک فناوری متن‌باز است و کسی صاحب آن نیست، این فناوری یک مجری مرکزی برای تأیید تراکنش‌ های انجام شده ندارد و به‌صورت خودکار شبکه را تنظیم می‌کند.

    بر این اساس، تست اولیه این فناوری در ماه آینده انجام خواهد شد و گروه بورس ژاپن تا ماه آینده،به صورت موقت داده ها را در سرور مرکزی دیتا سنتر نگه داری می کند .

    تکنولوژی بلاک چین در ابتدا در یک فضای مجازی سندباکس به صورت تستی آزمایش خواهد شد و در این محیط عملیات تسویه و پایاپای را انجام می دهد.

    در صورت موفقیت آمیز بودن این آزمایش، اپراتور ژاپن از این سیستم برای معاملات اوراق بهادار استفاده خواهد کرد.

    سندباکس در واقع یک محیط مجازی است که به‌ وسیله‌ آن می‌توان فایل‌ها را در یک محیط کنترل شده اجرا کرده و رفتار برنامه‌ها و سیستم ‌عامل برای ‫اقدامات مشکوک را نیز بررسی کرد. تمام این رفتارها به ‫صورت کاملا جامع و با جزئیات در گزارشات جمع‌آوری ‫می‌شوند.

    هم چنین گزارشات تحلیلی سندباکس، شامل ‫اطلاعات کلیدی در مورد مخاطرات و تهدیدهای امنیتی ‫بوده که به وسیله‌ این اطلاعات مجازی امنیتی، ‫پیاده‌سازی و توسعه‌ی مکانیزم و استراتژی ‌های مناسب ‫برای دفاع در برابر بدافزارها امکان‌پذیر می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو