عصر خودرو

در جلسه معارفه دیروز؛

ساینا به بازار معرفی شد

عصر بازار- جلسه معارفه شرکت صنایع بهداشتی ساینا برای عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام در بازار دوم معاملات فرابورس برگزار شد.

ساینا به بازار معرفی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، علی صفوی نژاد، مدیرعامل شرکت صنایع بهداشتی ساینا درباره زمان عرضه اولیه 10 درصد سهام شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس، گفت: به طور قطع این درصد از سهام در سال جاری واگذار خواهد شد، اما هم اکنون نمی توان زمان دقیقی را اعلام کرد.

    مدیرعامل شرکت صنایع بهداشتی ساینا به ظرفیت تولید 50 هزار تنی کارخانه شرکت اشاره کرد و گفت: «ساینا» در سال جاری با ظرفیت 25 هزار تنی در حال فعالیت بوده این درحالی است که ظرفیت تولید در بودجه سال آینده 31 هزار و 700 تن دیده شده است.

    صفوی نژاد تولید محصولات جدید در شرکت ساینا را شامل اسپری فوم ریش، اسپری خوشبو کننده، اسپری برف شادی اعلام کرد و تولیدات اصلی را مایع ظرفشویی گلی دانست و گفت: بر اساس آخرین آمار مایع ظرفشویی گلی بعد از پریل که یک برند جهانی است در جایگاه دوم قرار گرفته این در حالی است که پیش از این جایگاه اول از آن ما بود.

    وی دیگر تولیدات اصلی شرکت را شامل مایع لباسشویی سپید، نرم کننده سپید، شامپو فرش، انواع پاک کننده در برندهای رخشا و گلی دانست.

    این مقام مسئول در ادامه استراتژی توسعه مجموعه «ساینا» را ارایه سبدی از مایعات ظرفشویی، محصولات متمایز در پاک کننده ها و لکه برها اعلام کرد.

    صفوی نژاد با بیان اینکه یک محصول جدید شرکت در سال آینده وارد بازار خواهد شد، گفت: مایع ظرفشویی با برند Push به عنوان گران ترین محصول در سبد پاکسان (28 هزار تومان) سال 95 وارد بازار می شود.

    وی در خصوص دیگر محصولات جدید «ساینا» گفت: اسپری مو دیگر محصول جدیدی بوده که طی یک قرارداد 5 ساله با یک شرکت ایتالیایی و تحت لیسانس آن قرار است وارد بازار شود.

    صفوی نژاد به بحث صادرات محصولات و رقیب اصلی این شرکت در بازارهای بین المللی، اظهار داشت: بیشترین محصولی که این شرکت به بازارهای بین المللی صادر می کند ژل مایع ظرفشویی بوده که 3 میلیون دلار درآمد ارزی برای شرکت به همراه داشته است.

    وی افزود: کشورهای قزاقستان، تاجیکستان، افغانستان، عراق و کشورهای آسیای میانه بازارهای صادراتی را تشکیل می دهد این درحالی است که علاوه بر ژل مایع ظرفشویی، محصولاتی همانند شیشه شوی (برف) و سفیدکننده به تازگی بازار خوبی در سطح بین الملل پیدا کرده است که می توان از طریق آنها نیز رقم درآمد قابل توجهی را به دست آورد.

    پیش بینی 95 و تعدیل سود 175 درصدی

    مدیرعامل شرکت صنایع بهداشتی ساینا گفت: در حالی اولین پیش بینی سود سال مالی منتهی به 30 آذر 94 شرکت ساینا 232 ریال بوده که در پایان سال مالی مبلغ 171 ریال محقق شده است.

    وی با بیان اینکه سود سال مالی 95 با افزایش 172 درصدی نسبت به سود محقق شده 94 همراه بوده است، گفت: EPS پیش بینی شده برای سال مالی 95 مبلغ 465 ریال در نظر گرفته شده که با افزایش قابل توجه نسبت سال مالی قبل روبرو بوده است.

    صفوی نژاد همچنین از جمله دلایل تعدیل 172 درصدی سود سال 95 نسبت به 94 را عملیاتی شدن طرح های توسعه ای شرکت و کاهش قیمت مواد اولیه عنوان کرد.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شرکت ساینا از لحاظ اتوماسیون پیشرفته ترین شرکت در صنعت شوینده داخلی محسوب می شود در ارتباط با ارزش جایگزینی شرکت خاطرنشان کرد: طبق آخرین ارزیابی های صورت گرفته ارزش دارایی های ثابت شرکت 25 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

    در ادامه مراسم معارفه، قاسم آلودری نماینده شرکت تامین سرمایه امین که اقدامات مربوط به پذیرش و درج شرکت ساینا در فرابورس را عهده دار بوده درباره پی بر ای گروه برای کشف قیمت سهم در روز عرضه اولیه، گفت: P/E گروه حدود 6 مرتبه است که سهامدار عمده همکاری لازم را برای عرضه سهام با پی بر ای کمتر خواهد داشت. این درحالی است که سهامدار عمده کشف قیمت مناسب و با کسب سود سهامداران خرد را در دستور کار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها