عصر خودرو

ایران و برزیل دلار را از مبادلات تجاری حذف می‌کنند

عصر بازار- وزیر تجارت برزیل گفت، کشورش برای عبور از تحریم های آمریکا علیه ایران، بابت صدور هواپیما، خودرو و ماشین آلات به این کشور، یورو و سایر ارزهای غیردلاری دریافت خواهد کرد.

ایران و برزیل دلار را از مبادلات تجاری حذف می‌کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، آرماندو مونتیرو، وزیر تجارت برزیل گفت، کشورش برای عبور از تحریم های آمریکا علیه ایران، بابت صدور هواپیما، خودرو و ماشین آلات به این کشور، یورو و سایر ارزهای غیردلاری دریافت خواهد کرد.

    مونتیرو اولین مقام برزیلی است که تایید می کند، بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین ممکن است از ایران ارزهایی غیر از دلار نظیر یورو دریافت نماید.
    وی افزود، دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل ممکن است امسال برای افزایش صادرات به ایران سفر کند.
    مونتیرو گفت: «در حال حاضر همه در حال رقابت بر سر بازار ایران هستند... پتانسیل تجاری (در ایران) خیلی بالاست... ما راه هایی را برای انجام پرداخت ها، نوع پرداخت و ارز مورد استفاده خواهیم یافت.»
    پس از اجرای توافق هسته ای و لغو تحریم های ایران در ماه گذشته، ایران تصمیم گرفته برای کاهش وابستگی خود به دلار آمریکا، بدهی های قبلی خود و معاملات جدید نفتی خود را به یورو انجام دهد.
    مونتیرو گفت، برزیل قصد دارد ارزش مبادلات تجاری خود با ایران را تا سال 2019 سه برابر کند و به 5 میلیارد دلار رساند.
    رئیس جمهور برزیل هفته گذشته پس از دیدار با سفیر ایران، تحریم های سازمان ملل علیه تهران را لغو کرد و ابراز امیدواری کرد که ارزش مبادلات تجاری بین دو کشور افزایش پیدا کند.
    هرچند هنوز مشخص نیست که آیا تلاش برزیل برای دور زدن سیستم مالی امریکا تنش ها بین برزیل و آمریکا را افزایش خواهد داد یا خیر. دولت چپ گرای برزیل در گذشته با ارتقاء روابط با تهران، موجب ناخشنودی واشنگتن شده بود.
    سفارت آمریکا به درخواست ها برای اظهار نظر در این زمینه پاسخی نداده است.
    مونتیرو افزود، دولت ایران قبلا با شرکت هواپیماسازی امبرائر برزیل برای خرید جت های تجاری برای پروازهای منطقه ای تماس برقرار کرده است.
    «تمرکز ما افزایش مشارکت در تولید است که اولین موضوع مطرح بر روی میز مذاکره است.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها