عصر خودرو

سلطانی خبر داد

راه‌اندازی باشگاه اقتصاددانان جوان در اتاق بازرگانی

عصر بازار- نایب رییس اتاق بازرگانی ایران از تاسیس باشگاه اقتصاد‌دانان جوان در اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: قصد داریم بخش خصوصی را با ظرفیتی به روز و با انگیزه در حوزه اقتصاد پیوند بزنیم.

راه‌اندازی باشگاه اقتصاددانان جوان در اتاق بازرگانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، پدرام سلطانی اظهار کرد: اتاق بازرگانی در دوره جدید قصد دارد از دانش نیروی جوان استفاده کند و با توجه به این‌که موضوعات بخش خصوصی عموما با اقتصاد گره خورده است، بر آن شدیم که نهادی را با عنوان باشگاه اقتصاد‌دانان جوان در اتاق ایجاد کنیم.

    وی ادامه داد: با شناسایی اولیه که از فارغ‌التحصیلان جوان یا دانشجویان دکترای اقتصاد در دانشگاه‌های داخلی و خارج صورت گرفته، تعدادی شناسایی و برای یک گردهمایی دعوت شده‌اند.

    نایب رییس اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: قصد داریم که ظرفیت تجربی بالایی که در بخش خصوصی وجود دارد را با یک ظرفیت به روز و با انگیزه در حوزه اقتصادی و رشته های مختلف پیوند بزنیم تا هم کارهای خود را تقویت کنیم و هم مجالی برای فارغ‌التحصیلان این رشته به وجود آوریم تا در جلسات کارشناسی و کمیسیون‌ها حضور داشته باشند.

    سلطانی تشریح کرد: البته این جمع احتمال دارد ریزش هم داشته باشد، چون ترجیح می‌دهیم کسانی که علاقه‌مند به کار با بخش خصوصی و اتاق بازرگانی هستند در این جمع حضور داشته باشند و اگر احیانا کسی علاقه‌اش متناسب با این کار نباشد، اصراری روی ماندن آن افراد در باشگاه اقتصاددانان نداریم. اما مطمئن هستیم قریب به اتفاق افرادی که در این سطح تحصیل و دانش هستند این علاقه‌مندی را دارند.

    وی گفت: دوست داریم با دانش‌آموختگان تحصیلکرده اقتصاد و حتی مدیریت در حوزه‌های مرتبط بخش خصوصی آشنا شویم و آنها را به اتاق بازرگانی دعوت کنیم و امیدواریم بتوانیم آنها را به همکاری بیشتر تشویق کنیم. اتاق می‌تواند برای ارتباط گرفتن آنها با بخش خصوصی، بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی معبری باشد.

    نایب رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: فعلا در این سطح از کار از دانشجویان دکترا که در شرف فارغ‌التحصیلی هستند یا فارغ‌التحصیلانی که از دانشگاه‌هایی که در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها تراز اول کشور به حساب می‌آیند استفاده می‌کنیم. افرادی که در این مرحله دعوت شده‌اند 40 - 50 نفر هستند و بعد از این می‌توانیم به کارمان وسعت بخشیم و برای پویایی بیشتر، کار را به خود دعوت‌شدگان اختصاص دهیم.

    سلطانی بیان کرد: از فارغ‌التحصیلانی کمک می‌گیریم که در ابتدا گزارش کارشناسی و بعضی از مطالعات اتاق بازرگانی را انجام دهند و از علم آکادمیک و نظری حرف آنها را به سمت ارتباط گرفتن با نهادهای بخش خصوصی بیاوریم تا چالش‌های بخش خصوصی را از نزدیک ببینند و روی آنها کار کنند.

    وی اظهار کرد: می‌خواهیم اعضای باشگاه اقتصاد‌دانان به مسائل اقتصادی کشور آشنا شوند و طبیعتا آنها می‌توانند با حضور در باشگاه و اتاق برای فردای کشور پژوهشگرانی، اساتید و سیاست‌گذاران جامعه‌نگر و مسلط تری باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها