عصر خودرو

مدیر پایانه صادراتی سیراف اعلام کرد

امارات بیشترین خریدار بنزین خام پایانه صادراتی سیراف است

عصر بازار- مدیر پایانه صادرات سیراف با اشاره به اینکه میعانات گازی ایران از طریق پایانه صادراتی سیراف به امارات، چین، کره جنوبی و ژاپن صادر می‌شود، گفت: ۸۵ درصد از مایعات صادراتی این پایانه بنزین خام است که به امارات صادر می‌شود.

امارات بیشترین خریدار بنزین خام پایانه صادراتی سیراف است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، عبدالکریم ناظمی مدیر پایانه صادرات سیراف در یک نشست خبری با اشاره به اینکه مآموریت اصلی این پایانه پشتیبانی و تداوم تولید از پالایشگاه گازی فجر جم است، گفت: ما وظیفه دریافت میعانات گازی، ذخیره‌سازی آن و سنجش کیفی و همچنین تهیه و توزیع اسناد بارگیری را بر عهده داریم.

    ناظمی با اشاره به اینکه میعانات گازی از طریق شرکت بازرگانی گاز و امور بین‌الملل به فروش می‌رسد، تصریح کرد: ما اجازه بارگیری به کشتی‌ها را داریم، به طوری که اسناد تهیه شده نیز توسط این مجموعه صادر می‌شود.

    مدیر پایانه صادراتی سیراف ادامه داد: در زمستان بین 30 تا 40 هزار بشکه میعانات گازی توسط پالایشگاه فجر جم تولید می‌شود که از طریق دو خط لوله دست اینچ، این میعانات به پایانه صادراتی منتقل می‌شود و همواره یک خط لوله فعال و یک خط لوله نیز به صورت آماده باش در کار است.

    وی با اشاره به اینکه پس از رسیدن میعانات از طریق خط لوله 24 اینچ ذخیره‌سازی می‌شود، گفت: این خط 24 اینچ وظیفه انتقال میعانات را به گوی شناور در دریا دارد و گوی شناور نیز از طریق یک خط لوله 16 اینچ میعانات را به کشتی منتقل می‌کند که ظرفیت بارگیری هزار تا 1200 تن در ساعت وجود دارد.

    وی با اشاره به اینکه ظرفیت کشتی‌هایی که ما توان بارگیری آن را داریم 40 هزار تنی است، ادامه داد: پس از بارگیری، این میعانات در آزمایشگاه‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد و پس از تهیه اسناد اجازه صادرات میعانات گازی داده می‌شود.

    مدیر پایانه صادراتی سیراف با اشاره به اینکه عمده این میعانات صادراتی هستند، خاطرنشان کرد: از سال 69 تاکنون 1202 کشتی در این پایانه برای حمل میعانات گازی رجوع کرده است.

    ناظمی ادامه داد: سالانه حدود 6.7 میلیون بشکه یعنی چیزی حدود 50 کشتی به این پایانه مراجعه می‌کنند.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، گفت: بیشترین خریداران میعانات گازی ایران از کشورهای امارات، کره جنوبی، ژاپن و چین هستند.

    ناظمی همچنین در پاسخ به سوال دیگر فارس گفت: این میعانات عمدتاً خوراک واحدهای پتروشیمی در خارج از کشور هستند اما 85 درصد از صادرات این پایانه نفتا یا همان بنزین خام است که به کشور امارات صادر و این بنزین خام در آنجا پالایش خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها