عصر خودرو

ژاپن تولیدکنندگانش را از چین خارج می کند

عصر بازار- یک روزنامه ژاپنی نوشت که این کشور پس از شیوع ویروس کرونا قصد کرده است تا کارخانه ها و تولید کنندگان خود را از چین خارج کند.

ژاپن تولیدکنندگانش را از چین خارج می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، ژاپن تایمز روز سه شنبه گزارش کرد توکیو تصمیم دارد با ارایه یک برنامه یارانه برای تولید کنندگان این کشور آنها را ترغیب کند تا به علت آنچه شیوع کرونا خوانده است، کارخانه هایشان را به کشورهای جنوب شرق آسیا انتقال دهند.

    این گزارش حاکی است که کرونا باعث شده تا زنجیره های تولید که عمدتا به چین وابستگی زیادی داشتند دچار گسست شوند و دیگر نباید اجازه داد تا چنین اتفاقی رخ دهد.

    بر اساس این برنامه، دولت یک بسته محرک اقتصادی نیز برای کاهش هزینه های انتقال این کارخانه ها از چین به کشورهای "آ سه آن" در نظر گرفته است که ارزش آن معادل 220 میلیون دلار است قرار است به این تولید کنندگان برای تحقیقات لازم به منظور یافتن مکان مناسب در کشورهای جنوب شرق آسیا برای تاسیس کارخانه از طریق همین بسته اقتصادی کمک شود.

    وقتی که ویروس کرونا از شهر ووهان در مرکز چین به دیگر نقاط این کشور و جهان سرایت کرد بسیاری از کارخانه ها در چین فعالیت هایشان را متوقف کردند همین باعث شد تا کارخانه های تولید کننده و سازنده در کشورهای دیگر دنیا از جمله ژاپن که به قطعات تولیدی چین وابسته بودند بدون قطعه مانده و کارخانه ها را تعطیل کنند و نهایتا زنجیره تولید از هم گسسته شد.

    وزارت صنایع و تجارت و اقتصاد ژاپن در بیانیه ای آورده است حتی قبل از شیوع ویروس کرونا نیز لازم بود تا تولید کنندگان این کشور به دنبال کشورهای دیگری برای فعالیت های تولیدی باشند.

    ژاپن بر این باور است که وابستگی شدید به چین کار نادرستی است زیرا احساسات و حرکت های ضد ژاپنی در چین رواج دارد چین درگیر جنگ تجاری با آمریکا شده و هزینه های تولید در این کشور رو به افزایش است.

    ژاپن پیشتر نیز اعلام کرده بود یک بسته محرک اقتصادی دیگر به ارزش 220 میلیارد دلار برای شرکت ها و تولید کنندگانش در نظر گرفته است تا مکان های دیگری از جمله خود ژاپن را برای فعالیت های اقتصادی انتخاب کنند.

    داده های تجاری وزارت دارایی ژاپن نشان می دهد که 37 درصد از کل واردات ژاپن از چین در سال 2019 میلادی قطعات خودرو بوده است. 

    همزمان با این رویدادها روزنامه ژاپنی گزارش کرده که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هم با راه اندازی دوباره جنگ تعرفه ها به دنبال خارج کردن تولید کنندگان از چین است.

    گزارش می افزاید که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سوم نوامبر برگزار می شود و با نزدیک شدن به آن ترامپ حملات به چین را افزایش داده و خواستار خروج کارخانه ها و تولید کنندگان از این کشور شده است.

    همگام با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا، حملات ترامپ به چین افزایش یافته و همین را دستاویزی قرار داده است تا شرکت ها و کارخانه ها را ترغیب کند به دلیل مختل شدن زنجیره تولید، از این کشور بیرون بروند.

    گزارش ها حاکی است وزارت بازرگانی،  وزارت امور خارجه و همه نهادهای دیگر در آمریکا بسیج شده اند تا به دنبال راه هایی برای خارج کردن کارخانه ها و تولید کنندگان از چین باشند.

    این احتمال نیز مطرح شده است که ترامپ روی 370 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین تعرفه 25 درصدی اعمال کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو