عصر خودرو

وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام کرد

افت فراتر از انتظار تولید صنایع ژاپن در دسامبر ۲۰۱۵

عصر بازار- وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام کرد: میزان تولید صنایع این کشور در ماه دسامبر، بیش از برآوردهای پیشین کاهش یافته است.

افت فراتر از انتظار تولید صنایع ژاپن در دسامبر ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن روز گذشته با انتشار آمارهای نهایی خود اعلام کرد: حجم تولید صنایع این کشور در ماه دسامبر، بیش از برآوردهای اولیه در انتهای سال میلادی گذشته افت کرده است.

    به‌گزارش خبرگزاری آرتی‌تی، بنابر اعلام این وزارتخانه، حجم تولید فصلی صنایع ژاپن در ماه دسامبر، 1.7 درصد کاهش یافته درحالی که در برآوردهای اولیه و گزارش پیشین، این افت، 1.4 درصد پیش‌بینی شده بود.

    این دومین ماه متوالی است که حجم تولید صنایع ژاپن افت می‌کند. در ماه نوامبر نیز حجم تولید صنایع ژاپن 0.9 درصد افت کرده بود.

    همچنین، در همین بازه زمانی، میزان تحویل کالاها از بنادر این کشور، 1.8 درصد کاهش یافته و بدین ترتیب داده‌های اولیه مبنی بر افت 1.7 درصدی در این بخش اصلاح شده است.

    در همین حال، در ماه دسامبر، نسبت موجودی کالای ژاپن 0.4 درصد رشد داشته که این رشد همسو با گزارش‌ها و برآوردهای اولیه بوده است. همچنین، نرخ استفاده از ظرفیت‌ها در ماه دسامبر، یک درصد افت کرده که این افت بسیار سریع‌تر از سقوط جزئی و 0.1 درصدی در ماه قبل‌تر بوده است.

    بنابر این گزارش، شاخص فعالیت‌های ثالث، در ماه دسامبر با 0.6 درصد کاهش، برای دومین ماه متمادی افت کرده است. این درحالی است که در ماه نوامبر نیز شاهد افت 0.9 درصدی در این شاخص بوده‌ایم. اقتصاددانان پیش‌تر افت 0.1 درصدی را برای این شاخص در ماه دسامبر پیش‌بینی کرده بودند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها