عصر خودرو

خرید تضمینی گندم از ۶ استان جنوبی در حال انجام است

عصر بازار- رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: هم اکنون خرید تضمینی گندم از ۶ استان جنوبی کشور در حال انجام و پرداخت مطالبات مورد رضایت کشاورزان است.

خرید تضمینی گندم از ۶ استان جنوبی در حال انجام است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه خرید گندم در 6 استان‌های جنوبی در حال انجام است، اظهار کرد: پرداخت مطالبات مورد رضایت کشاورزان است و امیدواریم در خرداد و تیر که به پیک فصل برداشت می‌رسیم، روند فعلی پرداخت مطالبات ادامه یابد.

    وی افزود: با توجه به وضعیت مزارع از لحاظ کمیت و کیفیت مشکلی در تولید گندم وجود ندارد.

    هاشمی ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و وضعیت مطلوب مزارع پیش بینی می‌شود که تولید گندم نسبت به مدت مشابه سال رشد چشمگیری داشته باشد.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه نیازی به واردات گندم نداریم، بیان کرد: با توجه به پراکنش مناسب بارش و افزایش نرخ خرید تضمینی گندم، نیازی به واردات نداریم.

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود: با توجه به وضعیت مساعد تولید از کشاورزان تقاضا کردیم که خارج از شبکه دولتی، گندم نفروشند.

    وی با بیان اینکه امکان جایگزینی خوراک دام و طیور با گندم تولیدی وجود ندارد، گفت: با توجه به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم و رضایت خاطر کشاورزان، گندم تولیدی جایگزین خوراک دام و طیور نخواهد شد.

    این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در همایش کشت پاییزه در سال زراعی گذشته اعلام کردیم که نرخ 2 هزار و 500 تومانی برای خرید تضمینی هر کیلو گندم مورد قبول بنیاد ملی گندمکاران است، از این رو خودکفایی گندم استمرار خواهد یافت و نگرانی از بابت تامین گندم مورد نیاز کشور وجود ندارد.

    برچسب ها