عصر خودرو

جزییات ثبت ‌نام و دریافت بیمه ‌بیکاری در ایام کرونا

عصر بازار- مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه جزییات ثبت نام و دریافت بیمه بیکاری برای افرادی که متاثر از شیوع کرونا شغل خود را از دست داده‌اند را تشریح کرد.

جزییات ثبت ‌نام و دریافت بیمه ‌بیکاری در ایام کرونا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، مسعود بابایی اظهار داشت: مبنای پرداخت بیمه بیکاری تا پایان فروردین ماه 1399 است و تمدید حق بیمه به صلاحدید کارگروه متمرکز در شرایط کرونایی کشور بستگی دارد.

    وی با بیان اینکه زمان ثبت نام برای دریافت بیمه بیکاری و اعلام شماره حساب مشمولان از طریق ارسال پیامک اعلام خواهد شد، تصریح کرد: بنا بر توافقی که هفته گذشته حاصل شد، قرار شد در فروردین ماه هم به افرادی که در رسته‌های 10 گانه متاثر از کرونا بودند و هم افرادی که در رسته‌های دیگر فعال بودند و به واسطه کرونا کارشان را از دست دادند، پرداختی داشته باشیم.

    مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار از احتمال پرداخت بیمه بیکاری برای مشاغل پر خطر و دارای ریسک بالای کرونا در اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: البته از این بابت سازمان برنامه و بودجه هنوز تخصیص اعتباری به سازمان تامین اجتماعی نداشته است.

    بابایی خاطرنشان کرد: زیرساختی را پیش‌بینی کرده‌ایم که براساس آن افراد بیکار شده در آن ثبت نام و شماره حساب بانکی خود را نزد یکی از 6 بانک عامل سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌کنند و پرداختی‌های ما نیز غیرحضوری خواهد بود.

    وی تصریح کرد: این آمادگی را داریم که حتی اگر همین امروز اعلام کنند که در این مبلغ در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته، ما فرایند پرداختی‌ها را آغاز کنیم.

    برچسب ها